بررسی بودجه ۹۹ از چه زمانی در مجلس آغاز می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه علنی روز یکشنبه (17 آذر 98) مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه سال 99 کل کشور را تقدیم پارلمان کرد.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، لایحه بودجه سال 99، پس از تقدیم از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، چاپ و توزیع شده و در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است؛ هم‌اکنون نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی پارلمان مشغول بررسی این لایحه و ارائه پیشنهادات‌شان به هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها هستند که قرار است، کمیسیون‌ها نیز این پیشنهادات را جمع‌بندی کرده و پس از تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه 99، که متشکل از اعضای کمیسیون‌های تخصصی است، آن‌ها را برای بررسی و تصویب در اختیار این کمیسیون قرار دهند.

**کمیسیون تلفیق بودجه 99 چه زمانی تشکیل می‌شود؟

براساس جدول زمان‌بندی که از سوی هیئت‌رئیسه مجلس برای بررسی لایحه بودجه 99 تدوین شده، قرار شده که کمیسیون تلفیق بودجه 99 از روز یکشنبه (اول دی) تشکیل شود که در اولین جلسه، پس از تعیین اعضای هیئت‌رئیسه این کمیسیون، ابتدا کلیات لایحه بودجه سال آینده به رأی اعضای کمیسیون گذاشته می‌شود که در صورت تصویب، روند بررسی جزئیات آن در کمیسیون آغاز خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان اعضای کمیسیون تلفیق 15 روز فرصت دارند تا لایحه بودجه 99 را بررسی و نتیجه نهایی را در قالب گزارشی، جهت تصویب به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه دهند، همچنین نمایندگان مجلس نیز 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات‌شان را به کمیسیون تلفیق بودجه 99 ارائه دهند که این پیشنهادات ملاک بررسی‌ها و نظرات اعضای کمیسیون تلفیق بودجه خواهد بود.

براساس این گزارش، قرار است پس از پایان روند بررسی لایحه بودجه 99 در کمیسیون تلفیق، گزارش آن در روز 28 دی‌ماه تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده و در نهایت روند بررسی گزارش کمیسیون تلفیق از بودجه سال 99 از روز (30 دی‌ماه) در صحن پارلمان و به صورت علنی آغاز شود.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بررسی لوایح بودجه سالانه در همه روز‌های هفته به جز روز‌های جمعه و تعطیلات رسمی در صحن پارلمان و در هر جلسه حداقل 4 ساعته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مجلس شورای اسلامی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی ایران، بودجه ایران، کمسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ایران.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس لایحه بودجه سال 99 کل کشور، سقف کل بودجه کشور در سال آینده، 1988 هزار میلیارد تومان است که از این رقم 1483 هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی و 484 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است.

همچنین منابع بودجه عمومی دولت در لایحه بودجه سال 99، بیش از 563 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که 484 هزار میلیارد تومان منابع عمومی و 79 هزار میلیارد تومان منابع اختصاصی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان