سانچی، پرونده مفتوحه، آیا مفقودشدگان زنده‌اند؟!

یک شبکه تلویزیونی آن ورآبی که طی چند وقت اخیر خیلی خبرساز بوده، شب گذشته مستندی درباره جانباختگان سانچی پخش کرده که در فضای مجازی جریان‌ساز شده.

اگر بچه‌ی من کشته شده تلفنش هم باهاش زیر آبه. درسته؟ - بعله. -( با گریه) الان ما هر ماه داریم قبض تلفن می‌دیم. نود و هشت تومن. صد و بیست تومن." یک شبکه تلویزیونی آن ورآبی که طی چند وقت اخیر خیلی خبرساز بوده، شب گذشته مستندی درباره مفقودشدگان سانچی پخش کرد که در فضای مجازی جریان ساز شده.

این مستند که شامل گفت و گوهایی با بستگان مفقودشدگان سانچی است، این طور القا می‌کند که ظن زنده بودن مفقودشدگان حادثه می‌رود و خانواده های آنها هنوز نسبت به سرنوشت مسافران این کشتی دچار تردیدند. مهم‌ترین نکته‌ای که بستگان مفقودشدگان روی آن تاکید دارند تماس‌هایی است که از شماره ایرانیان کشتی سانچی و از جنوب شرق آسیا با آن ‌ها گرفته می‌شود و حتی مادر یکی از مفقودشدگان ادعا کرده که هنوز هم هزینه قبض تلفن همراه فرزندش را پرداخت می‌کند.

همسر یکی از مفقودشدگان در این مستند می‌گوید تلفن‌ها بعد از یک یا دو بوق قطع می‌شود و هیچوقت موفق به صحبت کردن با تماس‌گیرنده نشده‌اند. اما تعداد تماس‌ها زیاد است و حتی به 1200 مورد هم رسیده. کشتی سانچی 16 دی ماه 96 در آب های دریای شرق چین با یک فله بر چینی برخورد کرد که باعث آتش سوزی و غرق نفتکش ایرانی شد.

گزارش ها حاکی از کشته شدن همه 32 نفر سرنشین این نفتکش بود که نشانی از اغلب آنها یافت نشد. خانواده قربانیان این حادثه در گذشته هم بارها اعلام کرده بودند که تماس هایی دارند و نشانه هایی هست که نشان می دهد برخی از سرنشینان هنوز زنده اند. ادعایی که هیچگاه ثابت نشده و از طرف مسئولان رد شده است. گویا این خانواده ها قصد دارند شکایتی در این باره تنظیم و به دادگاه های فدرال آمریکا ببرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان