ویژه‌های مشرق؛

پروانه سلحشوری: صداقت برای ایرانیان معنا ندارد/ محمود صادقی:اعترافات تلویزیونی آشوبگران را پخش نکنید

چرا یک نماینده مجلس، از پخش اعترافات شبکه آموزش دیده و سازمان یافته اوباش نگران و دلواپس است؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** پروانه سلحشوری:مردم ایران لیاقت «صداقت» را ندارند

«پروانه سلحشوری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس که در هفته های گذشته در اظهارنظری تأمل برانگیز مدعی شده بود «مردم عراق و سوریه، ایران را لعن و نفرین می کنند» حالا در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «من هیچ‌وقت نخواستم سلحشور باشم، هیچ‌وقت فکر نکردم متمایز هستم؛ حرف‌هایم از دل برمی‌آید و از ندای درون و شاید به همین دلیل است به دل می‌نشیند».

سلحشوری در ادامه گفت: «با عزیزان بسیار ارزشمندی مشورت کرده بودم و تا نیمه‌های شب با بعضی از جوانان عزیزم در ارتباط بودم، از آنها اصرار برای ثبت نام و از من انکار. فردا که شد در پوشه‌ای مدارک لازم را گذاشتم به‌احترام بزرگان و جوانان. اما نه آمدنم به این مجلس را خودم رقم زدم و نه رفتنم را. دست تقدیر در زندگی همه ما نقش پر رنگی دارد و برای من همیشه این احساس وجود دارد که زندگی سراسر خواست خداست و من بی‌نقش بی‌نقشم. می‌دانم برای مردم که به دروغ عادت کرده‌اند، صداقت شاید معنای کمتری بدهد، اما دراین چهار سال مادرانه و صادقانه حضور داشتم. این چهار سال فراز و نشیب‌های بسیاری داشت؛ اشک‌ها و لبخندها، با مردم گریستیم و با شادی‌شان خوشحال شدیم».

پروانه سلحشوری مدعی شده است که حرف هایش از دل برمی آید و به همین دلیل است که بر دل می نشیند. این در حالی است که تنها در یک نمونه، وی چندی پیش در اقدامی قابل تأمل با نشریه ای موسوم به «خط صلح» مصاحبه کرده بود. این نشریه یکی از منابع اصلی پرونده‌سازی «حقوق بشری» علیه ایران است و گردانندگان آن ارتباط نزدیکی با گروهک تروریستی منافقین و سران فرقه ضاله بهاییت دارند.

سلحشوری در مصاحبه با نشریه مذکور، به قوه قضاییه حمله کرده بود.

پروانه سلحشوری همچنین چندی پیش در پستی تأمل برانگیز با تحریک مردم به شورش و اغتشاش نوشته بود:«مگر سوختن یک دکه‌دار در تونس منجر به انقلاب نشد؟ پس چرا ما اینقدر نسبت به هم بی‌تفاوت هستیم؟ چرا وقتی این همه زنان را تحت فشار قرار می‌دهند، ساکت هستیم و کسی حرفی نمی‌زند؟».

سلحشوری و همقطاران او در طیف اصلاح طلب، مسبب اصلی وضع موجود هستند. اما بجای رسیدگی به مطلبات مردم و پاسخگویی به افکارعمومی درباره وضع موجود، ژست طلبکار به خود گرفته و به سیاه نمایی علیه ایران و مردم ایران مشغول هستند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس که جز سیاه نمایی وضع کشور و توجیه کارنامه غیرقابل دفاع دولت و فراکسیون امید مجلس، کار دیگری انجام نداده است، حالا با توهین به مردم مدعی شده است که مردم ایران به دروغ عادت دارند و به همین خاطر لیاقت «صداقت» را ندارند.

برخی نمایندگان لیست‌های تکراری و رانتی(به اذعان فعالین اصلاح طلب)، در حال پیمودن راهی هستند که سال‌ها پیش امثال فاطمه حقیقت جو، رجبعلی مزروعی، نورالدین پیرموذن و علی‌اکبر موسوی‌خوئینی پیمودند و اینک برای گذران زندگی فلاکت بار خود، مشغول پادویی آشکار برای دشمن هستند.

** محمود صادقی: اعترافات تلویزیونی آشوبگران را پخش نکنید

«محمود صادقی» نماینده فراکسیون امید مجلس در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:« اخیرا شاهد بودیم که رییس‌جمهوری از احتمال پخش اعتراف‌های تلویزیونی بعضی بازداشت‌شدگان اعتراض‌های آبان‌ماه 98 سخن گفت؛ حال آنکه سخنگوی دولت در نشست روز گذشته خود این موضوع را تکذیب و تاکید کرده که رییس‌جمهوری به‌ دنبال این مساله نیست...پخش اعتراف‌های تلویزیونی از آنجا که می‌تواند به هتک حرمت افراد بینجامد با اصول قانون اساسی در تغایر است. حال آنکه قانون اساسی اساسا اعترافی که در شرایط فشار به متهم اخذ شده باشد را فاقد ارزش و اعتبار می‌داند و اجازه نمی‌دهد از متهم تحت فشار و در شرایطی که هتک حرمت اتفاق بیفتد، اعتراف اخذ شود».

صادقی در ادامه نوشت:«در حالی که بعضا از نقش برخی کشورهای بیگانه در ماجرای اعتراض‌های آبان‌ماه 98 صحبت می‌شود، لازم است توجه داشته باشیم که اولا دست‌کم تاکنون، هیچ شاهد و مدرکی که به‌طور مستقیم از نقش‌آفرینی خارجی‌ها در این اعتراض‌ها حکایت داشته باشد، ارایه نشده است».

هر وقت یک جاسوس دستگیر می شود، و یا یک متهم دانه درشت اقتصادی پای میز محاکمه می رود و یا مدیری به دلیل حقوق نجومی و نامشروع بازخواست و توبیخ می شود و یا عده ای آشوبگر که حافظان امنیت را به شهادت رسانده و به اموال عمومی و خصوصی آسیب رسانده اند، دستگیر می شوند، اصلاح طلبان فریاد وامصیبتا سر داده و به دفاع از افراد مذکور می پردازند.

حالا و در شرایطی که نهادهای ذیربط از ابتدا، مردم عادی را از آشوبگران و اوباش تفکیک کرده و در کنار آن مستندات متعددی از نقش کشورهای بیگانه در آشوب های اخیر نیز به دست آمده است، این نماینده اصلاح طلب مجلس اعتراض کرده و مدعی است که اولا نباید اعترافات آشوبگران را پخش کنید و ثانیا کشورهای بیگانه نقشی در آشوب های اخیر نداشته اند.

سوالی که در افکار عمومی شکل می گیرد این است که چرا یک نماینده مجلس، از پخش اعترافات شبکه آموزش دیده و سازمان یافته اوباش نگران و دلواپس است؟!

لازم به ذکر است که محمود صادقی که پس از افزایش قیمت بنزین در اقدامی کاسب کارانه اعلام کرده بود که استعفا می دهد، دوباره داوطلب انتخابات مجلس یازدهم شده است!

** دولت روحانی سردرگم است و از نظر کارشناسان استفاده نمی‌کند

روزنامه ابتکار در گزارشی نوشت: «این‌روزها شاهد کاهش قدرت خرید بسیاری از خانوارها هستیم. مسئله‌ای که به یک چالش و دغدغه‌ی اساسی در جامعه تبدیل شده و هراز‏گاهی مسئولان را به فکر ارائه راه‌حل برای جبران کاهش قدرت خرید مردم می‌اندازد. اما اینکه راه‌حل‌های ارائه‏شده تا چه میزان می‌تواند مُسکن دردهای خانوارها باشد پرسشی است بی‌پاسخ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«متاسفانه دولت دچار یک سردرگمی شده است و عدم استفاده از نظر کارشناسان خبره و صاحب‌نظران باعث شده است که در برنامه ‏نویسی‌های اقتصادی برخی از افراد به شکل سلیقه‌ای عمل کنند، این سلیقه‌ای عمل کردن باعث شده است که ما از واقعیت جامعه دور بمانیم».

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات چندی پیش گفته بود:«یکی از اعتراضاتی که اکنون به دولت وجود دارد این است که هیچ‌کس در جای خود نیست. مثلا وقتی به لحاظ تخصص و تجربه به وزارتخانه‌ها نگاه می‌کنیم شاهدیم که کاملا از نیروهای صاحب تجربه و تخصص خالی شده و هیچ‌کدام در جای خود قرار نگرفته‌اند و این روند ادامه دارد...با این حساب می‌بینیم هر روز با وجود بی‌تدبیری در دولت شاهد ناامیدی بیشتری در جامعه هستیم. درست عکس آن چیزی که به خود نسبت دادند تحت عنوان دولت تدبیر و امید، بی‌تدبیری‌های صورت گرفته امید را قطع می‌کند، چرا که همه تصمیم‌ها مایوس‌کننده و عاری از تدبیر لازم است».

هرچه به انتخابات مجلس و به تبع آن به انتخابات ریاست جمهوری 1400 نزدیک می شویم، شدت انتقادات اصلاح طلبان از دولت بیشتر می شود. در این میان دو نکته وجود دارد؛ اول اینکه کارنامه دولت در حوزه های مختلف از جمله اقتصاد و سیاست خارجی به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. دوم اینکه اصلاح طلبان شریک کارنامه دولت هستند  و افکارعمومی نمی پذیرد که این طیف ژست منتقد به خود بگیرد. اصلاح طلبان اکنون باید درباره کارنامه دولت روحانی- که اکثریت مطلق آن در اختیار این طیف است- به افکارعمومی پاسخگو باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان