ترامپ یک قدم دیگر به استیضاح نزدیک‌تر شد

به گزارش شبکه سی ان ان به دنبال تصویب اتهامات ترامپ در مورد "سوء استفاده از قدرت" و "کارشکنی در کار کنگره"، مجلس نمایندگان هفته آینده رای گیری تاریخی استیضاح رییس جمهوری آمریکا را پیش خواهند برد.  
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اتهامات ترامپ عصر امروز (جمعه) با 23 رای مثبت دموکرات‌ها و 17 رای مخالف جمهوریخواهان در کمیته قضایی مجلس نمایندگان تصویب شد.  

این آرا نشان می‌دهد که روند استیضاح ترامپ شکاف عمیقی میان نمایندگان ایجاد کرده است زیرا هیچ یک از نمایندگان جمهوریخواه در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر نشدند به اتهامات ترامپ رای مثبت دهند و نمایندگان دموکرات نیز به این موضوع رای منفی ندادند.  
دموکرات‌ها با استناد به نظر شاهدان متعددی که در کمیته اطلاعات و کمیته قضایی حضور یافتند، تماس تلفنی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی» رییس جمهوری آمریکا و گروکشی کمک‌های نظامی مصوب کنگره در ازای انجام تحقیقات درباره هانتر بایدن را مصداق سوء استفاده از قدرت و همچنین کشاندن یک کشور خارجی به انتخابات داخلی آمریکا دانستند.  
در مقابل جمهوریخواهان کوشیدند این اتهامات را کم رنگ جلوه دهند و بگویند برخلاف آنچه که قانون اساسی برای استیضاح مطرح کرده است، همچون رشوه و خیانت تلاش دموکرات‌ها نمی‌تواند عاملی برای استیضاح ترامپ محسوب شود.  
جمهوریخواهان با وجود آنکه می‌دانستند در این مرحله شانسی برای غلبه بر رقیب ندارند، اما تمام اصلاحات را به رای گیری کشاندند و تاکید کردند که رای‌گیری با نام انجام شود.  
دموکرات‌ها اقدام ترامپ در ماجرای اوکراین گیت را برای منافع شخصی تعبیر کردند و گفتند که هیچکس نباید بالاتر از قانون باشد و اقدام ترامپ، تهدید دموکراسی ایالات متحده بوده است اما جمهوریخواهان این اتهامات را با این ادعا که ترامپ به دنبال مبارزه با فساد بوده است، رد کردند.  
دموکرات‌ها درباره کارشکنی در کار کنگره هم ترامپ را متهم کردند که اجازه نداده است اسناد و شاهدان برای بررسی و ادای شهادت به کنگره بیایند و حتی به احضاریه‌ها هم توجه نشده است اما جمهوریخواهان، کارشکنی را متوجه دموکرات‌ها دانستند که نمی‌گذارند رییس جمهوری به فعالیت اصلی خود بپردازد و وقت قانون‌گذاری کنگره را هم تلف کرده‌اند.  

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان