جایزه احمد محمود برگزار می‌شود

سومین دوره جایزه ادبی «احمد محمود» برگزار می‌شود.

جایزه احمد محمود برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، دبیرخانه این جایزه اعلام کرد: سومین دوره جایزه ادبی «احمد محمود» به دلیل برخی مشکلات امسال با دو ماه تاخیر در اسفندماه برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد.

این جایزه پس از داوری اولیه، دو لیست از رمان‌ها و مجموعه داستان‌های منتشرشده در سالِ 1397 را برای نظرسنجیِ آماری و کیفی در اختیار روزنامه‌نگاران، نویسندگان، منتقدان، مترجمان و برخی اصحابِ قلم قرار خواهد داد و طبقِ این نظرسنجی به 10 نامزدِ ابتدایی خود دست پیدا خواهد کرد.

در مرحله بعدی داورانِ دو بخشِ مجموعه داستان و رمان سه نامزدِ برگزیده و سپس برنده را انتخاب می‌کنند. گروهِ اجرایی جایزه امیدوار است با توجه به مشکلات مالی و پاره‌ای شرایطِ اجتماعی بتواند مانندِ دو دوره قبل مراسمی برای اختتامیه تدارک ببیند.

امسال مسئولیتِ دبیری اجرایی جایزه «احمد محمود» را سینا دادخواه برعهده خواهدداشت و مائده مرتضوی نیز مسئولِ روابطِ عمومی آن است. دبیر این دوره جایزه «احمد محمود » نیز مهدی یزدانی‌خُرّم است.

در دوره دوم در بخشِ رمان کتابِ «بند محکومین» نوشته کیهان خانجانی برنده تندیس و رمانِ «آلوت» نوشته امیر خداوردی نیز تقدیر شد. در بخشِ مجموعه داستان هم صمدِ طاهری با کتابِ «زخمِ شیر» تندیس جایزه را دست آورد. همچنین لیلی گلستان اولین مدالِ افتخار احمد محمود را از آن خود کرد. امسال نیز این مدال به یک نویسنده پیشکسوت اهدا خواهد شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان