رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

۴میلیون نفر تهرانی یارانه می‌گیرند/ سهم ۷۶هزارمیلیاردی پایتخت از پرداخت مالیات سال۹۹

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، نعمت‌الله ترکی در نشست خبری تشریح جزییات لایحه بودجه 99 استان تهران گفت: صیانت از تولید و اشتغال، رونق معیشت و کاهش فقر از محورها و رسالت‌های اصلی بودجه سال 99 است.

وی افزود: در بودجه سال آینده ایجاد یک میلیون فرصت شغلی پیش بینی شده است که سهم استان تهران از این مقدار 126هزار فرصت شغلی است و با اجرای پروژه‌های عمرانی این فرصت‌های شغلی را محقق خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: سهم تهران در بودجه عمرانی 1000میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته رشد 66 درصدی داشته است.

ترکی با بیان اینکه استان تهران سال گذشته 6هزارمیلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده درآمد کسب کرده است، تاکید کرد: از این مقدار 3هزارمیلیارد تومان به شهرداری تهران رسید که صرف حمل و  نقل شد و 3هزارمیلیارد تومان هم به شهرستان‌ها و مناطق پیرامونی اختصاص یافت.

وی همچنین افزود: امسال این درآمد 7هزارمیلیارد تومان پیش‌بینی شده است که بخشی از آن به شهرداری تعلق خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه استان تهران یادآور شد: درآمدهای مالیاتی کشور در بودجه سال آینده 175هزارمیلیارد پیش‌بینی شده که سهم استان تهران در این بین76هزار میلیارد تومان است.

ترکی افزود: استان تهران 4میلیون و 500هزار نفر جمعیت دارد که از میان آن‌ها 4میلیون نفر با رعایت تناسب یارانه دریافت می‌کنند؛ البته برنامه‌هایی برای حذف بیشتر یارانه بگیران وجود دارد.

وی ادامه داد: 400هزارمیلیارد تومان برای پروژه چهارخطه سازی قطار حومه‌ای اسلامشهر و پرند در نظر گرفته شده است و تا پایان سال  98 از طریق ریل تهران به پیشوا و تا پایان سال 99 به گرمسار متصل خواهد شد.

به گفته وی در سال 99، 8500تخت بیمارستان و 21بیمارستان احداث و جایگزین می‌شود و اینگونه دیگر کمبود سرانه تخت در تهران وجود نخواهد داشت.

ترکی در پایان در خصوص طرح تشکیل استان تهران جنوبی اظهار کرد: این طرح هنوز درخواستی است که از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است و نیاز به کار کارشناسی دارد. ما نیز به تناسب آنچه اتفاق می‌افتد عمل کرده و مخالفتی نداریم چون هدف این است که امکانات بیشتری در اختیار جمعیت این بخش قرار بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان