سر تهرانی‌ها کلاه رفت؛ بلیط اتوبوس و مترو امروز نیم بها نیست!

برخلاف دستور استاندار تهران هزینه بلیط اتوبوس و مترو در روز جاری نیم بها محاسبه نمی‌شود.

سر تهرانی‌ها کلاه رفت؛ بلیط اتوبوس و مترو امروز نیم بها نیست!

بلیط اتوبوس و مترو امروز یکشنبه نیم بها نیست!به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز همزمان با تصمیم استانداری تهران برای تعطیلی مدارس در روز یکشنبه، محسنی بندپی استاندار تهران از شهردار تهران خواست تا برای تشویق به استفاده از خودروی عمومی برای کسانی که از خودروی شخصی استفاده می کنند، بلیط مترو و اتوبوس در روز جاری نیم بها محاسبه شود.

شهردار تهران هم این موضوع را پذیرفت و مقرر شد، امروز هزینه مترو و اتوبوس نیم بها محاسبه شود.

اما مشاهدات عینی از ایستگاههای اتوبوس و مترو حاکی از این است که بر خلاف قول شهردار تهران مبنی بر نیم بها بودن بلیط اتوبوس و مترو، وقتی که شهروندان کارت بلیط‌های خود را در مقابل دستگاههای کارتخوان قرار می دهند، هزینه سفر آنها مانند روزهای عادی محاسبه می شود.

بسیاری از مردم هنگام قرار دادن کارت خود در مقابل دستگاه اقدام به محاسبه مبلغ کم شده نمی کنند و حتی در برخی مواقع از نرخ کرایه ها در خطوط مختلف هم اطلاع ندارند.


بیشتر بخوانید: حکم شرعی استفاده از خودروی شخصی در آلودگی هوا چیست؟


به نظر می رسد، سخن شهردار تهران در مورد نیم بها شدن بلیط مترو و اتوبوس بیش از آنکه کاربرد تشویقی داشته باشد، کاربرد تبلیغی داشته است.

چند هفته پیش هم که افزاش میزان آلایندگی هوا موجب تعطیلی مدارس شد، شهرداری تهران اعلام کرد که به منظور تشویق مردم برای خودداری از استفاده از خودروی شخصی بلیط مترو و اتوبوس را نیم بها کرده است. اما در آن موقع هم این کار انجام نشد و مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد که این اتفاق تنها در مورد تعداد اندکی از اتوبوسها رخ داده که تنظیمات دستگاههای کارت خوان آنها به روز نشده است.

شرکت متروی هم از این موضوع مستثنی نیست و هیچ کدام از گیتهای ورودی آن در سطح شهر تهران هزینه بلیط مسافران نیم بها محاسبه نمی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان