اظهار نظر شهیدی درباره پرداخت معوقات ایثارگران

رئیس بنید شهید و امور ایثارگران گفت: پرداخت مبالغ باقی مانده معوقات از سال ۱۳۹۵ تا امسال نیازمند هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

اظهار نظر شهیدی درباره پرداخت معوقات ایثارگران

به گزارش ایسنا،‌ حجت‌الاسلام‌ سید محمدعلی شهیدی در دیدار با جمعی از دختران فرزند شهید شاغل در ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به گستردگی و جمعیت بالای جامعه ایثارگری توضیح داد: در ابتدای انقلاب اسلامی و زمانی که امام خمینی (ره) دستور تأسیس بنیاد را صادر کردند، جمعیت شهدا تعداد محدودی بود. با وقوع جنگ تحمیلی این تعداد افزایش بسیار زیادی یافت و امروز خانواده‌های حدود 230 هزار شهید زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.


وی ادامه داد: آمار شهدای کشورمان به دلیل حوادث و اتفاقات گوناگون همچنان در حال افزایش است. همچنین 562 هزار جانباز و 43 هزار آزاده نیز تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.


شهیدی با اشاره به ابتدای حضور خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در آن زمان جلسات متعددی را با تمام گروه‌های ایثارگری برگزار کردیم و پس از شنیدن نظرات آن‌ها در موارد گوناگون مشکلات موجود شناسایی شد. بر همین اساس برنامه‌ای 6 ساله در قالب سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تهیه شد.


معاون رییس جمهور افزود: نخستین اولویت بنیاد در برنامه کوتاه‌مدت پرداخت معوقات ایثارگران بود. این معوقات با رقمی بالغ بر 5 هزار و 285 میلیارد تومان از سال 1376 باقی مانده بود که در مدت یک سال و نیم نخست حضور در بنیاد به خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت شد. معوقات مربوط به سال‌های 1392، 1393 و 1394 نیز به‌تدریج پرداخته شد و معوقات سال 1395 نیز در 16 استان پرداخته شده است.


شهیدی با بیان اینکه پرداخت معوقات ایثارگران باعث ایجاد آرامش و افزایش اعتماد شد یادآور شد: پرداخت مبالغ باقی مانده معوقات از سال 1395 تا امسال نیازمند هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که بتوانیم هرچه سریع‌تر این معوقات را نیز پرداخت کنیم.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران موضوع درمان ایثارگران را اولویت دیگر بنیاد دانست و گفت: بیمه تکمیلی درمان ایثارگران تا مقطعی بر عهده شرکت بیمه ایران بود، اما به دلیل مشکلات اعتباری و بدهی‌های ایجاد شده برای این شرکت، بیمه ایران از چند سال پیش در مناقصه بیمه تکمیلی درمان ایثارگران حضور نیافت. در سه  سال اخیر شرکت بیمه دی به‌عنوان برنده مناقصه عهده‌دار این بیمه است و وظایف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد.


 نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مسئله اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: در سال اول حضور در بنیاد با رقم 68 هزار ایثارگر جویای شغل روبرو بودیم. در طی 6 سال گذشته تلاش کردیم با روش‌های مختلف از جمله استفاده از ظرفیت‌های استخدامی دستگاه‌ها، اشتغال‌زایی و حضور ایثارگران در سازمان‌های اقتصادی وابسته به بنیاد برای 102 هزار نفر از ایثارگران شغل ایجاد کنیم.


معاون رییس جمهور ادامه داد: در حال حاضر حدود 100 هزار نفر دیگر از ایثارگران نیز به جمع افراد جویای شغل پیوسته‌اند و تلاش می‌کنیم برای این عزیزان نیز اقداماتی در جهت ایجاد شغل انجام شود. همواره تلاش کرده‌ایم از موضع برابر به خانم‌ها و آقایان بنگریم و خوشبختانه در حال حاضر خانم‌ها به‌خصوص فرزندان شاهد خانم شاغل در بنیاد در بخش‌های مهم و حساسی و رده‌های مدیریتی مشغول به کار و خدمت هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر