مهناز افشار که برای ساخت فصل اول برنامه استعدادیابی تلویزیونی پرشیا گات تلنت، به پایتخت سرد سوئد سفر کرده است، یکی از 4 داور این مسابقه تلویزیونی است که تلاش میکند تا استعدادهای ایرانیان خارج از کشور را پیدا کرده و کپی برابر AMERIC’A GOT TALENT را به روایت شبکه MBC PERSIA ارائه کند.
هنوز جزییاتی از پخش این برنامه منتشر نشده اما به نظر می رسد که از سال 2020 میلادی پخش قسمت های ضبط شده در نوامبر 2019 میلادی، آغاز شود. مهناز افشار به همراه آرش و ابی و نازنین، یکی از چهار داور این رقابت بود که با مد و لباس خاصی در این برنامه حضور یافت. وکیل مهناز افشار گفته بود که او برای بازگشت به ایران و مراجعه به دادسرای فرهنگ و رسانه، تا 14 دی 98 فرصت دارد و باید ببینیم که او برای دفاع از خود، به کشور باز خواهد گشت یا خیر.
او چند ماه پیش با انتشار استوری طوفانی، به صورت غیر مستقیم ، جداییش از همسر معروفش را رسانه ای کرد تا عزیمتش به اروپا با هواپیمای لوفت هانزا آلمان، شایعات درباره خروج بی بازگشت او را تقویت کند. بازگشتی که اکنون با پست های توییتری مهناز و اتفاقاتی که در پرشیا گات تلنت رخ داده است، در هاله ای از ابهام قرار دارد.
استایل مهناز افشار در برنامه پرشیا گات تلنت در استکهلم سوئد
مهناز افشار در ماه های اخیر با انتشار سلفی های آینه ای، تلاش کرده تا پیام هایی را به مخاطبان اینستاگرامش که امروزه به مرز 10 میلیون دنبال کننده رسیده منتقل کند. گاهی روبروی آینه اتاق گریم برنامه پرشیا گات تلنت می ایستد و سلفی آینه ای می گیرد تا تیپ او را در استایل یکی از داوران مسابقه ببینیم.
از کلکسیون سلفی های آینه ای مهناز افشار در سال 2019 میلادی
همان طور که در عکس شاخص مشاهده می کنید، او در روزهای ابتدایی ماه دسامبر 2019 میلادی، با تیپ زمستانی کژوال خود، سلفی گرفته و دراینستاگرامش منتشر کرد. او در این سلفی، برند نیما بهنود، پسر مسعود بهنود (مجری سابق بی بی سی) را در عکس خود تگ کرده است.
نیما بهنود، تولید کننده اکسسوری ها و طلا و جواهراتی با مفهوم «هیچ» است که مخاطبان زیادی دارد. مهناز از برند گلدن کانسپت نیز در این استایل استفاده کرده است و به نظر می رسد که قاب لاکچری گوشی اپل وی، از این برند باشد.
در این مد مفهومی، شاهد کیف دستی هستیم که روی پارچه کیف، جمله معروف «خرمشهر آزاد شد» خودنمایی می کند. این تیپ مفهومی مهناز افشار میتواند منعکس کننده پیام های مختلف به هواداران و منتقدانش باشد.
پیام آزادی، استفاده از برند «هیچ» و کشف حجاب در یکی روز سرد زمستانی در سوئد، داستان هایی را روایت میکند که شایعه خروج شیک او از ایران برای همیشه را تقویت میکند. این تیپ مفهومی مهناز افشار با بیش از نیم میلیون لایک و 11 هزار کامنت همراه شده است.
از کلکسیون محصولات برند NMANY با مفهوم «هیچ» که در قالب پیراهن زنانه و عطر و اکسسوری عرضه شده است
از کلکسیون محصولات جدید برند GOLDENCONCEPT که مهناز افشار اخیرا از آن ها حمایت کرده است
پست های مفهومی مهناز افشار در اینستاگرام با مد و لباس های مختلف، در توییتر نیز به گونه ای دیگر دنبال می شود. او 264 هزار دنبال کننده در این شبکه دارد.
عکس توییتر مهناز افشار
مد مفهومی یا conceptual fashion در واقع راهی است برای انتقال یک دیدگاه و پیام از طریق طراحی استایل شامل اکسسوری، لباس و کفش تا دیدگاهی به مخاطب، منتقل شود. در ایران، برخی از فشن بلاگرها و طراحان جوان مد و لباس، از مد مفهومی برای تولید لباس های مختلف استفاده کرده و بعضا،فروش خوبی را تجربه کردند که ردپای آن را در جشنواره مد و لباس فجر که همه ساله در هفته پایانی بهمن ماه برگزار می شود، مشاهده میکنیم.
کتاب مد و لباس در قلمرو هنر مفهومی نوشه شیرین عابدینی راد که سال 1396، نشر نظر منتشر کرده است، تنها کتاب موجود بازار برای آشنایی با فلسفه مد مفهومی و طراحان و نظریه پردازان این عرصه جدید فشن در 211 صفحه است.
حتما بخوانید: همه چیز درباره مد مفهومی