اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مسیر پژوهش برای رفع چالش‌های صنعت نفت/ مطالعات هدفمندتر می‌شوند

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ روز جاری در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب دو قرارداد پژوهشی با واحدهای آموزشی منطقه امضا کرد.

قرارداد اول در حوزه بررسی خواص فیزیکی-ژئوشیمیایی میان‌بارهای سیالات هیدروکربنی در ناحیه فروافتادگی دزفول با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته بود.گفتنی است این قرار فیمابین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه شهید چمران اهواز به امضا رسید.

قرارداد دوم نیز با موضوع بررسی مکانیزم تشکیل رسوب در پیش‌گرمکن آب و نفت و ارائه راهکارهای عملی جهت جلوگیری از تشکیل رسوب و روش رسوب‌زدایی احتمالی بود. این قرارداد میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و دانشگاه آزاد واحد ماهشهر منعقد شد.

شاهین کرد معاونت پژوهشی مناطق نفت‌خیز جنوب در حاشیه این مراسم گفت: نگاه ما از پژوهش پروری برای پژوهش صرف به پژوهش پروری برای صنعت تغییر کرده است از این رو برای تداوم حضور دانشگاه در صنعت، تلاش شده تا با انعقاد چنین قراردادهایی زمینه فعالیت مشترک با مراکز پژوهشی بیشتر شود.

وی در خصوص اهمیت رسوب‌زدایی در صنعت نفت نیز گفت: همیشه در فرآیندهای مختلف صنعت نفت، تشکیل رسوب سبب ایجاد خوردگی، کاهش ظرفیت و افت راندمان می‌شود. از سویی دیگر اهمیت پیش‌گرمکن‌ها در صنعت نفت به میزانی است که در خصوص رسوب‌زدایی آن باید دقت داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان