بررسی افزایش قیمت بلیت سینماها/۲

اسماعیلی: مخاطب ۲ میلیونی برای یک فیلم افتخاری ندارد چرا که در دهه ۶۰ فیلم ها به طور معمول ۵ میلیون مخاطب داشت

حبیب اسماعیلی تهیه کننده سینما در رابطه با افزایش فروش ۲ میلیارد تومانی سینماها در نوروز ۹۶ که همراه با کاهش نگران کننده بیش از ۷۰۰ هزار مخاطب همراه بوده است گفت: تعداد مخاطبان سینما سال به سال در حال کاهش است اما متأسفانه ما شاهد آن هستیم که برخی افراد به تعداد مخاطبان سینما افتخار می کنند این در حالی است که مخاطب ۲ میلیونی برای یک فیلم افتخاری ن ...

اسماعیلی: مخاطب 2 میلیونی برای یک فیلم افتخاری ندارد چرا که در دهه 60 فیلم ها به طور معمول 5 میلیون مخاطب داشت

تهیه کننده فیلم سینمایی «خرگوش» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اینکه با افزایش قیمت بلیت تعداد مخاطبان آثار سینمایی کمتر شده اصلاً پدیده خوبی نیست؛ البته ریزش مخاطب سینماها تنها به دلیل افزایش قیمت بلیت نیست و عوامل متعددی دست در دست هم داده اند تا تعداد مخاطبان سینما سال به سال دچار کاهش شود.

وی ادامه داد: مسئولان سینمای کشور با تدبیر جدی باید در پی آن باشند تا تعداد مخاطبان سینما افزایش پیدا کند. بیلان درست کردن و آمار دادن هایی نظیر اینکه فلان فیلم رکورد فروش را با 17 میلیارد تومان جا به جا کرد و... دردی از سینمای ما درمان نمی کند؛ وقتی فروش یک فیلم 17-18 میلیارد تومان است اما تعداد مخاطبان آن تنها 2 میلیون نفر است این اتفاق اصلاً پدیده خوبی نیست. کشور ما حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد و اینکه از جمعیت 80 میلیونی تنها 2 میلیون نفر در بهترین شرایط به سینما می روند نکته ای بسیار تأسف بار است.

اسماعیلی سپس با بیان اینکه  نیاز به حمایت دستگاه های مختلف برای جذب مخاطب داریم اظهار داشت: سازمان صدا و سیما، شهرداری، دولت و... همه باید دست در دست هم بدهند تا با ارائه امکانات و تسهیلات و... ضمن فراهم آوردن امکان تبلیغ برای آثار سینمایی، مخاطبان را تشویق به حضور در سینما کنند. مسئولان سینمایی می توانند با تدبیر و ایجاد اتاق فکر با حضور متخصصان و کارشناسان خبره سینما، بسته های تشویقی برای حضور مردم و به خصوص اقشار کم درآمد در نظر بگیرند تا سینما مجدداً مانند سال ها قبل بتواند رونق بگیرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «پاتو زمین نذار» خاطرنشان کرد: از سوی دیگر توجه به کیفیت آثار سینمایی نیز بسیار مهم است؛ سازمان سینمایی باید مانع تولید و اکران آثار سینمایی سطحی و سخیف شود چرا که وقتی یک مخاطب هزینه می کند و به سینما می رود مایل است فیلمی با کیفیت ببیند و اگر این مهم برایش فراهم نشود مخاطب به شدت دچار ناراحتی شده و از سالن سینما قهر می کند.

وی افزود: از سوی دیگر اینکه در پردیس های سینمایی به برخی از فیلم های سانس های زیادی تعلق می گیرد و بسیاری از فیلم ها در بدترین سانس ها روی پرده می روند و در واقع نوعی تبعیض در اکران فیلم ها وجود دارد و سلیقه صاحبان سینما در روند اکران آثار سینمایی موثر است کار شایسته ای نیست و سازمان سینمایی باید با مداخله فوری و جدی به این روند ناصواب در سالن های سینمایی پایان دهد و امکان اکران همه فیلم ها به یک میزان را فراهم آورد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سه بیگانه» تأکید کرد: زمانی که در پردیس های سینمایی بهترین سانس ها به یک فیلم خاص تعلق می گیرد ما ناخودآگاه بخشی از مخاطبان را که مایل به تماشای آثاری غیر از آن فیلم هستند از دست می دهیم؛ از این رو صاحبان سینماها نباید سانس های خوب سینما را تنها به فیلم های پرفروش اختصاص بدهند و فیلم هایی که از نظر میزان فروش در رده متوسط و پایین قرار دارند نیز باید در زمان های مناسب اکران شوند تا مخاطبی که سلیقه اش تماشای این گونه فیلم ها است نیز بتواند فیلم ها را در شرایطی عادلانه تماشا کند.

اسماعیلی در خاتمه این گفتگو افزود: آمار نگران کننده کاهش 700 هزار نفری مخاطبان در نوروز 96 مسأله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و همه اهالی سینما همراه با مسئولان سازمان سینمایی باید به فکر تدبیر و چاره جویی جدی برای این میزان کاهش چشمگیر داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر