دو نسخه‌ی جدید وانت فورد، در راه هستند

پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین وانت دنیا، مدل F-۱۵۰ از فورد است. این خودرو به‌زودی با تیونینگ شلبی، بیش از ۷۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و در نمونه‌ای دیگر، مجهز به پیشرانه‌ی برقی خواهد شد.

دو نسخه‌ی جدید وانت فورد، در راه هستند

بیش از 40 سال از عرضه اولین مدل وانت فورد با کد F150 می‌گذرد و این خودرو هرسال در رتبه اول تا پنجم پرفروش‌ترین خودروهای امریکا جای داشته است. وانت محبوب فورد، بیشتر برای امریکا و کانادا ساخته می‌شود و هرچند، فروش رسمی و گسترده در دیگر نقاط جهان ندارد، با عنوان پرفروش‌ترین وانت دینا شناخته می‌شود. این در حالی است که سال 2016، فروش این پیکاپ فول سایز به بالاترین رقم در تاریخ خود رسیده و بیش از 966 هزار دستگاه بوده است.

F-150 SUPER SNAKE shelby

شرکت شلبی، مشهورترین تیونر امریکا است و بر محصولات برند فورد، تمرکز دارد. در سال‌های اخیر، نسخه‌های تیونینگ‌شده‌ی فورد موستانگ از شلبی، فروش بالایی در نقاط مختلف جهان داشته‌اند و حالا قرار است، وانت فورد F150 هم در سبد محصولات این تیونر، حضور داشته باشد. نام این پیکاپ قدرتمند، سوپراسنیک خواهد بود.

قرار است، تنها 150 دستگاه از ابروانت سوپراسنیک تولید شود. این خودرو با پیشرانه‌ای به قدرت 750 اسب بخار عرضه خواهد شد و فعلا نزدیک به 100 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. همانند فورد موستانگ سوپراسنیک، وانت شلبی هم از پیشرانه‌ی 5 لیتری سوپر شارژ و 8 سیلندر ساخت فورد استفاده خواهد کرد که 830 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

F-150 SUPER SNAKE shelby

پیکاپ شلبی، در دونسخه‌ی تک و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود که در قسمت هوارسانی دوگانه به پیشرانه، موسوم به فناوری رم‌ایر (Ram Air)، تفاوت‌های زیادی با فورد F-150 رپتور خواهد داشت. ظاهر این خودرو، با رینگ‌های 22 اینچ، جلوپنجره‌ی لانه‌زبنوری طرح شلبی، سپرهای اختصاصی و اگزوزهای جدید، جذاب‌تر از نسخه‌ی استاندارد فورد به نظر می‌رسد. این خودرو با سه سال یا 57 هزار کیلومتر گارانتی کامل و در 6 رنگ مختلف ارائه خواهد شد.

مدیر شلبی درباره‌ی پروژه‌ی وانت سوپراسنیک می‌گوید:

فلسفه‌ی کارول شلبی در تیونیگ خودرو، شامل قدرت بیشتر، صدای بهتر، ظاهر جذاب‌تر و فرمان‌پذیری عالی می‌شود. نسخه‌ی سوپراسنیک شلبی از وانت فورد، در کنار پیشرانه‌ی قدرتمند با عملکرد فنی عالی، ظاهری فراتر از دیگر خودروها در این کلاس دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر