آیا امکان جاسازی قرص‌ داخل کیک‌ها وجود دارد؟

باشگاه خبرنگاران جوان:نظری مدیر تولیدی یک کارخانه کیک و کلوچه اظهار کرد:کلیه ترکیبات کیک اعم از آرد، شکر و بقیه مواد فرمولاسیون ابتدا داخل میکسر مخلوط می‌شوند و بعد از این فرآیند هیچ گونه ارتباط دستی با آن وجود ندارد.

جاسازی قرص ها داخل کیک ها

او افزود: هرکسی که با فرآیند تهیه کیک آشنا باشد یا حداقل فقط یک بار کیک را در داخل خانه تهیه کرده باشد، مطمئنا می‌داند که با جای‌گذاری قرص داخل کیک بلافاصله در میکسر کاملا متلاشی خواهند شد و اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند.

نظری بیان کرد: بعد از مرحله میکس تمام مواد به صورت جامد به داخل فر می‌رود و در دمای بالا به عمل می‌آید. اگر بین مسیر میکس و فر قرص را وارد کنند تحت هیچ شرایطی وارد خمیر کیک نخواهد شد، زیرا مسیر بین فر و میکسر بسیار باریک است و حتی درصد ورود آن به صفر هم می‌رسد.
بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات پرونده جاسازی قرص در کیک‌های خوراکی

او افزود: پس از طی فرآیند بالا، روکش شکلاتی به کیک ها افزوده می شود و در نهایت کیک‌ها وارد سیستم خنک کننده می‌شود. در مرحله آخر هم بسته بندی کیک‌ها با دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک صورت می‌گیرد به طوریکه تحت هیچ شرایطی قابل دستکاری نخواهند بود.

ماجرای جاسازی قرص ها داخل کیک ها

معصومی، نماینده مسئول فنی یک کارخانه تولید کیک و کلوچه درباره روند تولید کیک اظهار کرد: ما از شروع تا اتمام کار، نظارت کافی بر محصول داریم. حتی اگر تولید 24 ساعت به طول بیانجامد، باز هم روند نظارت ادامه خواهد داشت.

او تصریح کرد: ماجرای جاسازی قرص‌ در کیک ها بسیار جای تعجب دارد و به طور قطع سلامت فرزندان یا صنعت ما را هدف گرفته اند. این قضیه شیطنتی بیش نبوده و ممکن است در یک مکان مخفیانه به صورت دستی بسته بندی کیک‌ها باز شده و قرص‌ها داخل آن گذاشته شده و دوباره به صورت دستی پلمب شده باشند.

معمارزاده، بازرس وزارت بهداشت نیز در این باره تاکید کرد: برای جلوگیری از این ماجرا و تکرار نشدن آن باید شرکت‌ها و فروشگاه‌ها از قسمت پخش کارخانه‌ها کیک‌ها را خریداری کنند و نباید به صورت کامیونی یا وانتی آن‌ها را تحویل بگیرند، زیرا دیگر قابل کنترل و بررسی نخواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان