به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینساینسایدر، پیمانکاران آمازون به تازگی اپلیکیشنی را به کار گرفتهاند که میتواند کارگران تحویل بار را ردیابی کند و به رفتار آنها طی رانندگی، نمره بین صفر تا 850 بدهد.
هدف از ابداع این اپلیکیشن موسوم به "منتور"(Mentor) این است که رانندگان را به رانندگی ایمن تشویق کند و براساس رفتارهای رانندگی مانند ترمز مشکل، چرخش در گوشه خیابان، شتاب و سرعت گرفتن و همچنین حواسپرتی ناشی از کار با تلفن همراه، به رانندگان نمره بدهد.
اگر رانندگان در حال حرکت وسیله نقلیه خود، تلفن همراه را بردارند و با آن کار کنند، دچار حواسپرتی میشوند. هنگامی که رانندگان با یکی از ونهای شرکت آمازون که به ابزار ارتباط از راه دور مجهز هستند کار میکنند، اپلیکیشن منتور، رفتارهایی از جمله بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی با سرعت حدود 10 کیلومتر را مورد بررسی قرار میدهد و خطاهای آنها را ثبت میکند.
منتور به صورت روزانه، گزارشهایی را در مورد نمره رانندگی و رفتارهای خطای رانندگان آمازون ارائه میدهد. این رفتارها در اپلیکیشن منتور، "رخدادها"(events) نامیده میشوند. هر یک از این رخدادها، با یک نقشه همراه هستند که زمان و مکان وقوع آنها را مشخص میکند. دادههای گردآوری شده با منتور، نهایتا در اختیار مدیران رانندگان قرار میگیرند.
مدیر با کمک دادههای منتور میتواند به گزارشهای روزانه، هفتگی و ماهیانه در مورد هر راننده دسترسی داشته باشد و خطاهای گوناگون آنها از جمله شتاب، ترمز، حواسپرتی، سرعت بالا، بسته نبودن کمربند، تصادفات و کارآیی سوخت را مورد بررسی قرار دهد.
در این طرح، از رانندگانی که نمرات بالایی در اپلیکیشن منتور به دست بیاورند، تقدیر میشود.
آمازون پیش از این نیز به بررسی و ردیابی میزان خلاقیت کارگران انبار با استفاده از دادههای گردآوری شده پرداخته بود.