استاندار سمنان تبیین کرد:

دوره‌ای که برای همیشه محل رجوع محققین و مورخین خواهد بود

ایسنا/سمنان استاندار سمنان با اشاره به جایگاه ویژه دوران دفاع مقدس معتقد است که دوران طلایی دفاع مقدس برای همیشه مورد رجوع نسل‌های آتی و مورخین و پژوهشگران خواهد بود.

دوره‌ای که برای همیشه محل رجوع محققین و مورخین خواهد بود

علیرضا آشناگر در جلسه بازدید از ستاد کنگره 3000 شهید استان سمنان بر لزوم معرفی سیره شهدا تاکید و اظهار کرد: باید شرح جوانمردی‌های شهدا را به نسل‌های آتی منتقل کنیم.

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان دوران طلایی کشور بوده نام برد و افزود: دوران دفاع مقدس به عنوان یک دوره تاریخی مهم در تاریخ این مرز و بوم ماندگار خواهد بود.

استاندار سمنان آشنایی نسل‌های جوان با سیره شهدا را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر که مدت زیادی از پایان جنگ نگذشته است ، بسیاری از جوانان و نوجوانان کشور ما با دوران هشت سال حماسه و ایثار آشنا نیستند.

وی با بیان اینکه هر چه برای شهدا و خانواده شهدا تلاش فرهنگی کنیم، باز هم کم است، ادامه داد: شهدا و خانواده‌های معظم شهدا به مثابه بیرق، پرچم و نمادی هستند که باید برای همیشه تاریخ برافراشته بمانند.

آشناگر با بیان اینکه برافراشتگی این‌نمادها تنها به مدد رزمندگان و پیشکسوتان جبهه و جنگ میسّر است ادامه داد: آنها که فضای جبهه و جنگ را درک کرده و با رزمندگان هم نوایی داشته‌اند بیش از هرکس می‌توانند به انتقال این فرهنگ باشکوه کمک کنند.

وی بر لزوم بهره‌گیری از هنر در طرح و نگارش آموزه‌های دوران دفاع مقدس تاکید و تصریح کرد: بهره‌گیری از عناصر هنری در خلق یک اثر می‌تواند به ماندگاری و جاودانگی آن کمک کند.

استاندار سمنان با اذغان به اینکه معرفی سیره شهدا به تمام جامعه، رسالتی است که بردوش همه ماست اضافه کرد: فرصت‌ها بسیار محدود است‌، باید از ظرفیت حضور رزمندگان و کسانی که با شهدا هم نفس بوده و زندگی کرده‌اند در جهت معرفی شهدا بهره ببریم .

وی به تمجید از عملکرد ستاد کنگره بزرگداشت شهدای استان سمنان پرداخت و افزود: استان سمنان در این بخش یکی از استان‌های پیش رو در کشور است.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه خانواده شهدا نیز توقع دارند که عزیزانشان فراموش نشوند بر تکریم خانواده شهدا تاکید و تصریح کرد:  جامعه  کنونی ما ، باید قدر و اهمیت شهدا و خانواده آنان را بیش از پیش درک کند.‌

وی با بیان اینکه تجلیل از رشادت‌ها و جانفشانی‌ها برای وطن محدود به اسلام و ایران نیست اظهار کرد: پاسداشت رزمندگان و افرادی که برای وطن جانفشانی کرده‌اند محدود به ایران و یا کشورهای اسلامی نیست بلکه در همه ملل دنیا، بهترین نقاط شهری را به ایجاد نشانه‌ها و المان‌های یادبود آنان اختصاص می‌دهند.‌

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای ماندگاری نام شهدا انجام شده افزود: همه این اقدامات، اقدامات فاخر و ماندگاری نیستند لذا باید در این عرصه با خلق آثار فاخر و ماندگار بیش از پیش به پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.

وی از تلاش برای پاسداشت شهدا به عنوان یک تکلیف دینی نام برد و گفت: براساس آموزه‌های اسلامی تلاش در جهت پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از جهاد نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان