در حاشیه سقوط ۱۰۰۰ واحدی شاخص بورس در پسابرجام

فروریختن پلاسکوی اقتصادی در بورس را دریابید/ در سکوت مسئولین دولتی ، قیمت سهام بانک ملت نصف شد و ۳۶۰۰ میلیارد از پول مردم یکباره سوخت!

یک مقایسه ساده عمق فاجعه امروز بورس را نشان خواهد داد. در فاجعه پلاسکو حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان در مقابل دیدگان مردم دنیا در آتش بی تدبیری سوخت و هر یک از مسئولین درصدد این برآمدند تا این آتش را خاموش کنند اما ساعاتی قبل ۳۶۰۰ میلیارد تومان از پول مردم و سهام داران سوخت.

فروریختن پلاسکوی اقتصادی در بورس را دریابید/ در سکوت مسئولین دولتی ،  قیمت سهام بانک ملت نصف شد و 3600 میلیارد از پول مردم  یکباره سوخت!
گروه اقتصادی -– رجانیوز: ساعاتی قبل همزمان با انتشار گزارش شفاف‌سازی سازمان بورس نماد معاملاتی بانک ملت پس از حدود 5 ماه توقف به قیمت پایانی هر سهم 120 تومان بازگشایی شد.
 
به گزارش رجانیوز،  این در حالی است که نماد معاملاتی بانک ملت آخرین بار قبل از توقف به قیمت پایانی 241 تومان خرید و فروش شده بود که با قیمت بازگشایی امروز نزدیک به 50 درصد با کاهش قیمت در تابلوی معاملات مواجه شده تا عملا نزدیک به 3600 میلیارد تومان از سرمایه سهامداران به یکباره همچون ساختمان پلاسکو به تلی از آوار مبدل شود.
 
 همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی «وبملت» شاخص کل بروس با سقوط هزار واحدی مواجه شده است. نماد «وبملت» در6 ماهه سال 95 تنها 3 ریال سود محقق کرده بود.
 
 
یک مقایسه ساده عمق فاجعه امروز بورس را نشان خواهد داد. در فاجعه پلاسکو حدود 1500 میلیارد تومان در مقابل دیدگان مردم دنیا در آتش بی تدبیری سوخت و هر یک از مسئولین درصدد این برآمدند تا این آتش را خاموش کنند اما ساعاتی قبل 3600 میلیارد تومان از پول مردم و سهام داران سوخت. سوختی که دوربین های خبرنگاران قادر به تصویر کشیدن این فاجعه نیستند و اگر قرار باشد با یک یک خسارت دیده ها صحبت شود شاید صحنه هایی به مراتب وحشتناک تر از فاجعه پلاسکو را در گفت و گو ها شاهد باشیم.
 
درحالی که دولت یازدهم از ابتدای شروع کار خود و با وعده های صد روزه مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق میکرد امروز اقتصاد کشور با سقوط شاخص های بورس همراه است.
 
جای سوال اینجاست که چرا بعد از گشایش های اقتصادی وعده داده شده در پسابرجام هر روز جمعیت زیادی به بیکاران اضافه شده، شاخص های بورس وضعیتی به مراتب بدتر از قبل برجام را سپری میکنند و رشد اقتصادی فقط در آمارها دیده میشود و مردمی که در زمان انتخابات 92 شاخص وضعیت اقتصادی بودند در منتهی الیه نارضایتی از وضعیت اقتصادی زیان ده قرار دارند؟
 
لازم به ذکر است سهام داران دیگر بانک های دولتی نیز نگران این وضعیت هستند که آیا چنین فاجعه ای در آینده باعث فروریختن آوار بی تدبیری بر سرشان خواهد شد؟
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان