رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد؛

کاهش مشکلات تأمین کتاب درسی با اجرای طرح تولید کاغذ

شهیدزاده گفت: طرح تولید کاغذ در استان خوزستان موجب کاهش مشکلات تولید کتاب‌های درسی می‌شود.

کاهش مشکلات تأمین کتاب درسی با اجرای طرح تولید کاغذ

کاهش مشکلات تأمین کتاب درسی با اجرای طرح تولید کاغذبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهیدزاده رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی ظهر امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه تامین مالی طرح تولید کاغذ در استان خوزستان اظهار کرد: صندوق توسعه ملی از ابتکارات بزرگ مقام معظم رهبری پس از انقلاب اسلامی است.

او با بیان اینکه این صندوق در شرایطی شروع به کار کرد که از محل منابع فروش نفت برای آیندگان و نسل‌های بعدی سرمایه‌گذاری کند، گفت: صندوق ذخیره ارزی اگر چه در گذشته اقدامات خوبی را اجرا کرده، اما در بخشی از منابع شکست خورد.

شهیدزاده ادامه داد: در برنامه پنجم و ششم توسعه ملی با بررسی مجلس و ابتکار مقام معظم رهبری این صندوق تأسیس شد و مقرر شد سالانه درصدی از فروش نفت برای حفظ منافع نسل آینده و سرمایه‌گذاری در توسعه اقتصادی استفاده شود.

رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی با بیان اینکه در اساسنامه یک سری بند‌های نظارتی نیز برای صندوق توسعه ملی منظور شده است، عنوان کرد: اگر به یک پروژه ارزی ارز تخصیص داده شود باید آن پروژه استاندارد‌های ملی و بین المللی صادراتی را در دستور کار قرار دهد.

شهیدزاده ادامه داد: صندوق توسعه به وزارت نفت کمک کرد که پروژه‌های بزرگی را در افزایش و فروش نفت داشته باشد.

وی با بیان اینکه کار‌های مهم صنعتی در بخش کشاورزی و منابع معدنی جزء برنامه‌های صندوق توسعه ملی است، گفت: در حوزه‌های ارتباطی راه آهن چابهار زاهدان و بخش شیلات با تامین مالی صندوق توسعه ملی شکل گرفته است.

شهیدزاده با بیان اینکه طرح تولید کاغذ در استان خوزستان موجب رونق مطبوعات و رسانه‌ها و رفع مشکلات کتاب‌های درسی دانش آموزان دارد، ادامه داد: هر کاری که انجام گیرد در چارچوب نظام بانکی کشور صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: از ضایعات نیشکر در توسعه این طرح استفاده و آن را تبدیل به ارزش افزوده می‌شود که در توسعه فرهنگ کشور موثر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر