خبرهای صنعت خودرو جهان؛ از ادغام فیات کرایسلر با پژو تا معرفی ارزان ترین محصول هیوندای

در هفته ای که گذشت اخبار مهم و متفاوتی از صنعت خودرو جهان به گوش رسید که مهم ترین آنها ادغام فیات کرایسلر و گروه PSA (پژو و سیتروئن) بود

خبرهای صنعت خودرو جهان؛ از ادغام فیات کرایسلر با پژو تا معرفی ارزان ترین محصول هیوندای

در هفته ای که گذشت اخبار مهم و متفاوتی از صنعت خودرو جهان به گوش رسید که مهم ترین آنها ادغام فیات کرایسلر و گروه PSA (پژو و سیتروئن) بود. اما این تنها خبر مهم در هفته گذشته نبود و خودروسازان آلمانی خبرهای مهمی از آینده بسیار نزدیک صنعت خودروسازی را رسانه ای کردند. در ادامه به مهم ترین خبرهای صنعت خودرو جهان در هفته ای که گذشت می پردازیم. با دیجیاتو همراه باشید.

همانطور که پیشتر گفتیم ادغام فیات کرایسلر و گروه PSA به ارزش 67 میلیارد دلار آنها را به چهارمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل می کند. نام هایی که زیر این شراکت تجاری قرار می گیرند شامل: فیات، آلفارومئو، مازراتی، لانچیا، کرایسلر، دوج، جیپ، رم، پژو، سیتروئن، DS، اوپل و اکسهال خواهد بود.

کارلوس تاوارز نیز حداقل 5 سال به عنوان مدیر ارشد اجرایی این ادغام نقش بازی خواهد کرد و جان الکان نیز همچنان به عنوان مدیر بخش FCA خواهد بود و سهام دو شرکت به صورت 50/50 با حضور 11 عضو هیئت مدیره تقسیم خواهد شد.

سهام این ادغام نیز در بازار بورس میلان، پاریس و نیویورک عرضه خواهد شد. با این وجود تمکیل شدن این ادغام بین 12 تا 15 ماه طول خواهد کشید.

این ادغام پژو و سیتروئن را به آرزوی دیرین آنها یعنی حضور مجدد در آمریکای شمالی خواهد رساند زیرا فیات کرایسلر حضور بشدت قدرتمندی در سرتاسر قاره آمریکا دارد و از طرفی فیات کرایسلر نیز از پلت فرم های سایز کوچک و محبوب طرف فرانسوی یعنی CMP بهره مند خواهد شد.

2019-BMW-X7

خبر اول هفته به شرکت بی ام و به عنوان خبرساز ترین خودروساز هفته تعلق می گیرد. مدیر تولید این شرکت با دفاع از طراحی محصولات جدید این شرکت که حواشی بسیار زیادی را به همراه داشته است اعلام کرده که سر طراح این شرکت یعنی آدرین ون هویدنک تصمیم درستی در زمینه طراحی کاملا متفاوت محصولات جدید این شرکت همچون مدل X7 گرفته است و اطلاعات بی ام و گواه از موفقیت خیره کننده آن دارد.

tesla model s vs bmw 3 series

عملکرد دیگر مدلهای این شرکت یعنی محصولات سری 2، 3، 4، 5، 7 و 8 نیز در مقایسه با محصولات تسلا خبرساز شده است. طبق اطلاعات تسلا در حدود 127.836 دستگاه تسلا مدل 3 بین ماه های ژانویه تا نوامبر 2019 در بازار خانگی آمریکا به فروش رسیده است و همین موضوع تسلا مدل 3 را تبدیل به نهمین خودرو پر فروش بازار آمریکا کرده است.

0555e317-bmw-concept-4-live-13

این در حالی است که بی ام و تنها 116.073 دستگاه از سری 2 تا 8 خود را در آمریکا به فروش رسانده است و در حدود 14.4 درصد کاهش عملکرد به نسبت سال قبل را تجربه کرده است که بخش اعظمی از آن به دلیل تغییر قوانین گسترده واردات خودرو به آمریکا برای خودروسازان آلمانی پس از روی کار آمدن دانلد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است. همچنین صنعت خودرو از مسئله اساسی دیگری نیز رنج می برد. فروش بسیار بالای مدل های شاسی بلند و کراس اوور باعث شده تا به این اندازه مدل های سدان شرکت بی ام و عملکرد ضعیفی داشته باشند.

خبر دوم هفته نیز به مرسدس بنز تعلق می گیرد. اولین شاسی بلند برقی این شرکت یعنی EQC با تاخیر یک ساله در بازار آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. پیش از این قرار بود EQC در سال 2020 در بازار آمریکای شمالی عرضه شود اما مرسدس بنز اعلام کرده است که مشتریان این شرکت باید یک سال بیشتر برای دریافت این مدل صبر کنند.

مرسدس دلیل این تاخیر را تغییر در برنامه ریزی این شرکت اعلام کرده است و به دنبال این است تا در قدم اول پای خود را در بازار داخلی و اروپا ثابت کند و سپس به دیگر بازارها ورود پیدا کند.

خبر سوم هفته نیز به پورشه تعلق می گیرد. عملکرد دور از انتظار جدیدترین محصول تمام برقی این شرکت یعنی پورشه تایکان در آزمون برد حرکتی EPA آمریکا بسیار خبرساز شده است. در این آزمون پورشه تایکان برد حرکتی معادل 323 کیلومتر کسب کرده است که بسیار کمتر از اعداد اعلام شده توسط سازنده آن است. البته مدل توربو برد حرکتی بسیار خوب 450 کیلومتری را در تست اتحادیه اروپا موسوم به WLTP را به ثبت رسانده است. به همین دلیل شرکت پورشه درخواست کرده تا یک تیم بی طرف به تست پورشه تایکان بپردازد و برد حرکتی آن را مورد آزمون قرار دهند.

در همین راستا عده ای اعتقاد دارند که پورشه قصد ندارد تا اولین محصول تمام برقی این شرکت غیرقابل اطمینان به نظر برسد و از همین حالا به دنبال تولید یک محصول قابل اطمینان در حد و اندازه دیگر مدل های این شرکت است که با توجه به سابقه کم پورشه در ساخت مدل های تمام برقی چندان منطقی به نظر نمی رسد.

خبر چهارم هفته نیز به تسلا مدل Y تعلق می گیرد. تصاویر تست های جاده ای جدیدی از این خودرو منتشر شده است. تسلا مدل Y پنجمین محصول شرکت تسلا به عنوان یک کراس اوور سایز کوچک است که بر پایه پلت فرم مدل 3 بوده و از سال آینده عرضه خواهد شد.

در این تست جاده ای به نظر می آید که تسلا مشغول بررسی آیرودینامیک و تاثیر رینگ های جدید این شرکت بر روی برد حرکتی مدل نهایی است. در زمان معرفی تسلا ضریب درگ مدل Y را تنها 0.23 اعلام کرده بود که امکان کاهش هرچه بیشتر مصرف نیرو را فراهم می کند. این مسئله به علت استفاده از جزئیات خاصی همچون رینگ های موسوم به aero  امکان پذیر شده است. پیش بینی می شود تسلا بتواند مدل Y را به صورت انبوه در اواسط سال آینده میلادی به بازار عرضه کند.

صنعت خودرو

خبر پنجم هفته نیز به محصولات AMG نشان شرکت مرسدس بنز تعلق می گیرد که به نظر قربانی قوانین جدید سخت گیرانه زیست محیطی خواهند شد. طبق خبر اعلام شده توسط شرکت مرسدس بنز به احتمال بسیار زیاد تا 75 درصد از مدل های AMG این شرکت در سال آینده میلادی توقف تولید خواهند خورد و دلیل آن کاهش میزان تولید گازهای گلخانه ای CO2 ناوگان محصولات این شرکت است. در حال حاضر به طور متوسط محصولات مرسدس بنز 138 گرم به ازای هر کیلومتر گاز گلخانه ای تولید می کند که این رقم باید به زیر 100 گرم در هر کیلومتر برسد. این مسئله باعث خواهد شد تا عملکرد مالی این شرکت تحت تاثیر قرار بگیرد زیرا مدل های AMG مرسدس بنز سودآوری بسیار زیادی را نصیب این شرکت می کنند.

vw id3

خبر ششم هفته به شرکت فولکس واگن و تولید مدل تمام الکتریکی ID3 با ایرادات نرم افزاری تعلق می گیرد. به گزارش مجله آلمانی Manager Magazine، این خودروساز نتوانسته مشکلات نرم افزاری ID3 را رفع کند و با علم به این مساله به تولید مدل مذکور ادامه می دهد. گفته می شود حدود 20 هزار دستگاه از این خودرو با مشکل نرم افزاری تولید خواهند شد، اما پیش از تحویل به مشتریان مهندسین فولکس واگن به صورت دستی تمامی مدل های تولیدی را بروزآوری نموده و نقص موجود را برطرف خواهند کرد. درباره جزئیات مشکل نرم افزاری که گریبان ID3 را گرفته، اطلاعاتی منتشر نشده است.

bmw-i3-at-ces-2020

خبر هفتم به کانسپت ب ام و i3 Urban Suite مربوط می شود. این خودروی مفهومی که می توان آن را یک هتل متحرک کوچک دانست، در روزهای آتی در نمایشگاه CES رسما رونمایی خواهد شد. در داخل کابین i3 Urban Suite تغییرات زیادی به چشم می خورد. صندلی های استاندارد این خودرو جای خود را به یک مبل راحت و استراحتگاه مخصوص پا داده اند؛ یک میز مخصوص نیز در پشت صندلی راننده نصب شده که برای قرار دادن اشیا کاربرد دارد. علاوه بر اینها یک نمایشگر تاشو هم در سقف تعبیه شده و فرد حاضر در مبل می تواند به تماشای محتوای دلخواه خود بپردازد.

ب ام و با طراحی این مدل مفهومی می خواهد نشان دهد که در آینده نه چندان دور سفرهای لوکس و راحت قرار نیست لزوما با لیموزین های طویل یا شاسی بلندهای بزرگ انجام شوند.

hyundai aura

آخرین خبر این هفته هم به رونمایی از هیوندای Aura ارتباط دارد. این خودرو که در واقع نسخه سدان هاچبک i10 محسوب می شود، برای بازار هندوستان توسعه یافته است. خودروساز کره ای برای این خودرو قیمتی در حدود 8500 دلار تعیین کرده و از فوریه 2020 آن را به فروش خواهد رساند. Aura با یک موتور دیزلی و یک موتور بنزینی قابل انتخاب خواهد بود. هر دوی این موتورها حجمی برابر با 1.2 دارند، نسخه بنزینی 83 و در نسخه دیزلی 75 اسب بخار قدرت تولید می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان