با حضور وزیر نیرو

چند طرح زیرساختی در مشهد بهره‌برداری شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان روز سه‌شنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: آغاز عملیات اجرایی پست 400 کیلوولت جی.آی.اس امام رضا(ع) و بهره‌برداری از بخش توسعه و خط انشعابی پست ابوطالب، پست زکریا و خط ارتباطی پست زکریا به رینگ جنوب در مجموع با اعتبار 2 هزار و 900 میلیارد ریال پنج طرح یاد شده هستند.

رضا ریاحی افزود: عملیات اجرایی پست 400 کیلوولت جی.آی.اس امام رضا(ع) در سال جاری با اعتبار هزار و 900 میلیارد ریال آغاز شد که ظرفیت آن (2*50) + ( 2 ایکس200 ) مگاوات آمپر است و این پست در سال 1401 به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: مشخصات بخش توسعه پست ابوطالب از نوع دی.سی.اس با دو عدد ترانسفورماتور 400/132 کیلوولت و دو بی ترانس 400 کیلوولت و یک بی خط 400 کیلوولت با یک و نیم کلید کامل است که در طول 6 ماه اجرا شده است همچنین مشخصات خط انشعابی پست ابوطالب شامل هفت کیلومتر طول خط، 18 عدد برج از نوع لتیس  و دومداره از نوع سیم کرلو است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان هزینه توسعه پست و خط انشعابی آن را 435 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: برای توسعه پست 400 کیلوولت ابوطالب و خط انشعابی آن با همکاری شرکتهای پیمانکار روشن گستر توس و شرکت منیران به عنوان مشاور پروژه مذکور اقدام شده است.

ریاحی ادامه داد: این شرکت با همکاری شرکت مشاور مناشیر و شرکت پیمانکار آفرینه توس نسبت به طراحی و ساخت پست 400/132 زکریا و شرکت مشاور پایانیروی پاژ و شرکت گام اراک برای اجرای خط ارتباطی پست زکریا به رینگ جنوب اقدام کرده است.

وی افزود: پست زکریا از نوع دی.سی .اس متعارف با دو عدد ترانسفورماتور 400/132 کیلوولت هر کدام به ظرفیت 200 مگاوات آمپر با 2 بی ترانس 400 کیلوولت و 2 بی خط 400 کیلو ولت و چهار بی خط خروجی و 2 بی ورودی ترانس 132 کیلوولت است که طرح آن در بخش 400 کیلوولت یک و نیم کلید کامل و در بخش 132 کیلوولت به صورت باسبار ساده و با کلید باسکوپار است.

وی ادامه داد: مشخصات خط ارتباطی پست زکریا به رینگ جنوب به طول پنج کیلومتر با 27 برج از نوع تلسکوپی و مشبک به صورت چهارمداره با سیمی از نوع هاک است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان هزینه ساخت و بهره‌برداری پست و خط تغذیه آن را 570 میلیارد ریال ذکر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر