ماهان شبکه ایرانیان

رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

به فکر گرفتن سهم از گرانی بنزین برای توسعه حمل و نقل عمومی نیستیم/ ضعف شهردار تهران در پیگیری دو مصوبه

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ تهران گیر توسعه خطوط مترو است و کمبود واگن. بدهی 60هزار میلیاردی شهرداری کم نبود که تحریم‌های آمریکا هم علاوه شد و سرعت توسعه مترو را لاکپشتی کرد. در این میان شهرداری‌چی‌ها از بدعهدی دولت و وعده‌های توخالی آن برای توسعه می‌گویند. گلایه‌هایی که اگر به گوش دولت‌مردان هم رسیده باشد اما تاثیری در عملکرد آن‌ها نداشته است.

آخرین وعده دولت درباره کمک به حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا بعد از گرانی بنزین بود. دولت اعلام کرد که با گرانی بنزین مردم از وسایل نقلیه شخصی کم‌تر استفاده خواهند کرد و در نتیجه آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند. برای پاسخ دادن به نیاز حمل و نقلی مردم هم مترو  را با سود حاصل از گرانی بنزین توسعه می‌دهیم.

اما این وعده‌ها در حد حرف ماند و تهرانی‌ها 59روز است که هوای ناسالم تنفس می‌کنند. باد و مه و خورشید هم نه به کمک دولت آمد، نه شهرداری و نه حتی شهروندانی که از دست وعده‌های توخالی و عملکرد ضعیف مسوولان شاکی‌اند.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران اما در پاسخ به این پرسش که آیا مدیریت شهری وعده دولت بابت اختصاص درآمد حاصل از گرانی بنزین را پیگیری می‌کند یا نه، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: ما دو مصوبه داریم که اگر عملیاتی شوند 20هزار میلیارد تومان نصیب شهرداری می‌کند. این دو مصوبه عملیاتی نشده است که قطعا به دلیل ضعف شهرداری و شهردار است و در نتیجه فعلا به فکر گرفتن سهممان از گرانی بنزین نیستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان