وزیر نیرو در سبزوار مطرح کرد؛

افزایش ۳۰درصدی بارش‌های سال‌جاری نسبت به میانگین بلندمدت در خراسان‌رضوی

ایسنا/خراسان رضوی وزیر نیرو گفت: آمار بارش باران در خراسان رضوی اگر چه نسبت به سال گذشته اندکی کمتر است اما این بارش‌ها در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ درصد بیشتر بوده است.

افزایش 30درصدی بارش‌های سال‌جاری نسبت به میانگین بلندمدت در خراسان‌رضوی

رضا اردکانیان روز سه شنبه سوم دی‌ماه در حاشیه افتتاح طرح آب رسانی شهر ششتمد سبزوار در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سال گذشته حجم زیاد وکم سابقه‌ای از بارش‌ها را داشتیم اما تاکنون میزان بارش‌ها در سال آبی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد کاهش داشته است.

وزیر نیرو اظهار کرد: با توجه به گنجایش خوب مخازن سدها  و استفاده مطلوب از منابع آبی تلاش می‌کنیم تابستان سال 99 همراه با آسایش و امنیت خاطر هموطنان باشد.

اردکانیان با اشاره به افتتاح طرح‌های آب، برق و فاضلاب وزارت نیرو در سراسر کشور گفت:  با راه‌اندازی پویش "هر هفته الف.ب. ایران" 227 طرح با سرمایه‌گذاری 330 هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

وزیر نیرو مطرح کرد: در قالب پویش "هر هفته الف.ب. ایران" از ابتدای مهر امسال تاکنون 86 طرح با سرمایه‌گذاری 70 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: در سفر امروز به خراسان رضوی 13 طرح بزرگ آب، برق و فاضلاب با سرمایه‌گذاری پنج هزار و 730 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گفت.

افتتاح دو پروژه صنعت آب و فاضلاب شهری در سبزوار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار نیز گفت: همزمان با سفر وزیر نیرو به این شهرستان پروژه‌های آب رسانی به شهر ششتمد و شبکه‌های فاضلاب در شهر سبزوار به بهره‌برداری رسید و پروژه اجرای شبکه جمع‌آوری باقیمانده توحید شهر و منطقه کلاته سیفر کلنگ‌زنی شد.

حسین ریاضی افزود: طرح آب رسانی ششتمد با هزینه 130 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و مجموع اعتبار شبکه‌های فاضلاب افتتاح شده و اجرای 10 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب باقیمانده توحید شهر و منطقه کلاته سیفر شهر سبزوار 190 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: برای پروژه آب رسانی به شهرششتمد حفر و تجهیز یک حلقه چاه، اجرای خط انتقال با لوله فایبرگلاس به قطر 250 میلیمتر و فشار 10 و 16 بار و به طول حدود 41 کیلومتر و احداث ساختمان سرچاه به همراه حصارکشی و محوطه‌سازی ، سه باب مخزن 300 متر مکعبی به همراه حصارکشی و محوطه‌سازی و دو باب ایستگاه پمپاژ احداث شده است.

وی ادامه داد: شبکه‌های فاضلاب شهر سبزوار نیز مشتمل بر اجرای خطوط با اقطار مختلف و تعداد 300 منهول به طول 15 کیلومتر در محله‌های قلعه نو، صالح آباد و توحید شهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ریاضی گفت: آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری باقیمانده توحید شهر و منطقه کلاته سیفر سبزوار نیز توسط وزیر نیرو کلنگ‌زنی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر