ماهان شبکه ایرانیان

گزارش ایسنا از آئین پایانی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان

ایسنا/هرمزگان آئین پایانی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان با حضور دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا و مسئولین لشکری، کشوری و استانی و همچنین با مداحی حاج صادق آهنگران و حضور پرشور مردم هرمزگان و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان هرمزگان در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

گزارش ایسنا از آئین پایانی کنگره ملی 1500 شهید هرمزگان

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: یادواره‌های و کنگره‌های شهدا مورد تأکید مقام معظم رهبری است به‌گونه‌ای که می‌فرمایند هرگاه به گوش من می‌رسد یادواره‌ای در گوشه‌ای از کشور برگزار می‌شود دلم آنجاست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی ادامه داد: یکی از اهداف دشمنان اسلام این است که فرهنگ شهید و شهادت را تحریف کنند و به فراموشی برسانند و فعالیت‌های رسانه‌ای آنان نشانگر این است که دشمنان از این یادواره‌ها هراس دارند چراکه فرهنگ و یاد شهدا را در دل مردم روشن نگاه می‌دارد.

وی افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که عزت و اقتدار ما در دنیا رحیم شهدا است و هرچه داریم به برکت شهدا و خانواده‌های آن‌هاست، عزت و آبادی ایران به عزت شهداست.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به اینکه برگزاری کنگره شهدا یکی از روش‌ها برای زنده نگه‌داشتن فداکاری‌های شهداست به‌عنوان وظیفه ما مسئولین و مردم برای حفظ این فداکاری‌ها تلاش کنیم و برگزاری کنگره‌ها به این منظور امری ضروری است.

فریدون همتی عنوان کرد: نسل جوان ما باید وظایف خود را بشناسد، تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان یعنی تجلیل از مردم ایران و تبریک می‌گویم به مردم هرمزگان که این کنگره را برگزار کرده‌اند.

همچنین فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: امسال این کنگره را به همت مسئولین و خانواده بزرگ شهدا برگزار کردیم و توفیق این را داشتیم که از چندماهه گذشته با  شورونشاطی همراه با انسجامی بین همه اقشار جامعه در هرمزگان تدارک این مراسم را انجام دهیم.

سردار اباذر سالاری افزود: این کنگره صرفاً یک مراسم که برگزار و تمام شود نبوده، بلکه پروژه خدمت به مردم هرمزگان بوده و این اتفاق نیز افتاد، تمرکز بر خدمت به مردم در این کنگره به‌عنوان یک نماد بود.

وی ادامه داد: اجرای هزار و 500 پروژه محرومیت‌زدایی با توجه و اولویت مناطق محروم استان، توجه به برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با نگاه ویژه به دانش آموزان و دانشجویان و رونمایی تألیف‌هایی با محوریت شهدا، برگزاری مراسم ازدواج هزار و 500 زوج استان هرمزگان و اعطای جهیزیه به آن‌ها، برگزاری مراسم مختلف در استان هرمزگان، برپایی نمایشگاه ملی دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه از هبوط تا ظهور و ... با نگاه به شهدا انجام شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان تصریح کرد: امیدواریم فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه ما باشد، این کنگره پایان کار نیست بلکه آغاز راهی است که در این استان رقم خورده است.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای استان هرمزگان که در تاریخ 25 آذر 98 برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در بندرعباس منتشر شد.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی مجاهدت و مبارزه مردم هرمزگان، شجاعت و دفاع از حق را عناصری با ارزش و نهادینه شده در این منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: تجلیل از شهیدان کاری لازم و وظیفه‌ای بر عهده همه ما است؛ چرا که سیاست و حرکت خبیثانه‌ای با هدف به‌فراموشی سپردن نمادهای انقلاب به‌ویژه جهاد و شهادت جریان دارد که باید در مقابل این سیاست ایستاد.

رهبر انقلاب اسلامی هر شهید را فارغ از سواد و سنّ و سال آن، نمادی از فداکاری و آمادگی برای جان دادن در دفاع از حق خواندند و با تأکید بر لزوم معرفی این نمادها و الگوهای بسیار ارزشمند به جوانان، افزودند: در نقطه مقابلِ حرکتی که سعی می‌کند دلبستگی‌ها را به نمادهای فساد، دنیاطلبی و هرزه‌گرایی جلب کند، تبیین چهره‌های تابناک شهیدان موجب خواهد شد جوانان به آنان دل ببندند و راهشان را دنبال کنند.

ایشان همچنین جزایر استان هرمزگان را از جنبه‌های امنیتی، اقتصادی و تاریخی مهم و حائز توجه دانستند و با تأکید ویژه بر جزیره هرمز گفتند: البته اطلاع دارم که مردم در جزیره هرمز واقعاً دچار مشکلات مالی هستند که باید هم مسئولان استانی و کشوری و هم جریانهای انقلابی به آن منطقه بپردازند و برای حل مشکلات آن اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خانواده شهدا تجلیل و از تمبر یادبود کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان و کتاب زندگینامه و خاطرات شهدای استان هرمزگان رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان