مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان خبر داد

چاپ ۱۱۰ کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سه سال اخیر ۱۱۰ کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس این استان چاپ شده است.

چاپ 110 کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ امیرعباس آسمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: راه اندازی کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس، راه اندازی کمیته یادمان دفاع مقدس، راه اندازی کمیته سینمایی و هنری دفاع مقدس، راه اندازی کمیته فضای مجازی دفاع مقدس، راه اندازی کمیته روحانیت و مردمی دفاع مقدس، راه اندازی کمیته بانوان دفاع مقدس و راه اندازی کمیته راهیان نور دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این مرکز برای گسترش حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیش از 110 برنامه سالانه در سطح استان اجرا می کنیم، اظهار کرد: این برنامه‌ها به تناسب زمانی در طول سال برگزار می شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طی سه سال اخیر 110 کتاب در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس چاپ شده یا به زیر چاپ رفته اند، در سال جاری 60 کتاب که 23 جلد چاپ و بقیه در حال نگارش و چاپ هستند.

سرهنگ آسمند ادامه داد: این کتاب‌ها شامل خاطرات دوران دفاع مقدس، رزمندگان، خانواده‌ای شهدا و ایثارگران، پژوهش و شعر و پایان نامه‌های دانشجویی هستند که ترکیبی از عاشورا و مقاومت نیز در آنها به کار رفته است.

وی از تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: با تدوین این دانشنامه  واقعیت های دفاع مقدس همراه با کارشناسی های صورت گرفته در قالب کتاب بدست مردم می رسد که از بعضی از انحرافات و غلوها در زمینه دفاع مقدس جلوگیری می شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عواملی را که باعث کمرنگ شدن آثار دفاع مقدس می شود را شامل برخی مشکلات اختصاصی، اجتماعی و فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه ما استانی ولایی و شیعی هستیم و در جهت ترویج فرهنگ شهید و شهادت از بسیاری از استان‌های کشور جلوتریم.

آسمند بیان کرد: تنها مشکل اساسی ما کمبود امکانات فرهنگی است که سبب شده کمتر مراسمات یادمان شهدا در سطح استان برگزار شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان