ماهان شبکه ایرانیان

ال جی جی ۶ از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده نمی‌کند

اطلاعات برگرفته از منابع نزدیک به چرخه‌ی تولید محصولات ال‌جی نشان از این دارند که جی ۶ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده نخواهد کرد.

ال جی جی 6 از تراشه اسنپدراگون 835 استفاده نمی‌کند

چندی پیش اچ‌تی‌سی نسل جدید گوشی‌ هوشمند خود را به نام U Ultra با تراشه‌ی اسنپدراگون 821 معرفی کرد. عرضه‌ی این گوشی هوشمند این سؤال را مطرح کرد که چرا اچ‌تی‌سی در سال 2017 گوشی هوشمند خود را با بهره‌گیری از اسنپدراگون 835 راهی بازار نکرده است؟ بسیاری از شنیده‌ها حکایت از این دارند که دو کمپانی کره‌ای ال‌جی و سامسونگ گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود، جی 6 و گلکسی اس 8 را با بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون 835 راهی بازار خواهند کرد.

اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک به چرخه‌ی تولید نشان از این دارند که تراشه‌ی اسنپدراگون 835 کوالکام تا ماه آوریل به بازار عرضه نخواهد شد، از این‌رو باید دلیل اچ‌تی‌سی برای عدم استفاده از جدیدترین تراشه‌ی کوالکام را موجه دانست. البته آماده‌سازی دیرهنگام اسنپدراگون 835 این سؤال را در مورد سایر گوشی‌های هوشمند نیز مطرح می‌کند که آیا برای مثال جی 6 با اسنپدراگون 835 عرضه خواهد شد یا خیر؟ بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، پاسخ این سؤال منفی است و جی 6 ال‌جی نیز با تراشه‌ی اسنپدراگون 821 همراه خواهد شد.

علاوه بر اینکه اسنپدراگون 835 در ماه آوریل آماده می‌شود، وجود سامسونگ را باید دلیل دیگری برای استفاده نشدن اسنپدراگون 835 در جی 6 ال‌جی خواند، چراکه بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، اسنپدراگون 835 به دلیل به‌کارگیری در گلکسی اس 8، به این زودی برای عرضه به سایر تولیدکنندگان آماده نخواهد بود.

با توجه به اینکه سامسونگ وظیفه‌ی تولید اسنپدراگون 835 را بر عهده دارد؛ چندان جای تعجب نیست که این کمپانی از امتیاز ویژه‌ای برای استفاده از تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام بهره ببرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابع نزدیک، اسنپدراگون 835 تا زمان عرضه‌ی گلکسی اس 8 به‌صورت انبوه در اختیار سایر تولیدکنندگان قرار نخواهد گرفت.

ال‌جی پیش از این نیز نشان داده است که در مورد استفاده از آخرین نسل تراشه‌ی کوالکام وسواس زیادی ندارد. این کمپانی دو سال پیش، جی 4 را با بهره‌گیری از تراشه‌ی اسنپدراگون 808 راهی بازار کرد، حال آنکه در آن زمان اسنپدراگون 810 نیز در دسترس بود؛ البته وجود مشکلات گرمایشی در اسنپدراگون 810 را باید دلیلی خواند که ال‌جی استفاده از تراشه‌ی 6 هسته‌ای اسنپدراگون 808 را برای پرچم‌دار خود انتخاب کرد. بر اساس سخنان یکی از مدیران ال‌جی، این کمپانی ترجیح می‌دهد از تراشه‌های آزمایش‌شده به‌جای آخرین تراشه‌ی عرضه‌شده به بازار استفاده کند که لقب سریع‌ترین تراشه را نیز یدک می‌کشد.

هنوز در عمل مشخص نیست که پیشرفت‌های صورت گرفته در اسنپدراگون 835 در مقایسه با اسنپدراگون 821 چه اندازه خواهد بود. ال‌جی سعی دارد پرچم‌دار خود را برخلاف جی 5 که موفقیت چندانی در بازار کسب نکرد، مقبول طبع کاربران راهی بازار کند و از این‌رو امکاناتی نظیر دستیار صوتی هوشمند گوگل اسیستنت را به سرویس خود اضافه خواهد کرد. انتظار می‌رود جی 6 ال‌جی از حاشیه‌ی باریکی برخوردار باشد و دوربین دوگانه‌ی آن نیز با بهره‌گیری از لنز عریض، تصاویر خوبی ثبت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان