پایگاه خبری اویل پرایس :

عراق روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت خود را کاهش داد

تهران-ایرنا- پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا به نقل از وزیر نفت عراق اعلام کرد: این کشور در چارچوب توافق ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) اوپک، تاکنون روزانه ۱۸۰ هزار بشکه از تولید نفت خود کاسته است.

عراق روزانه 180 هزار بشکه نفت خود را کاهش داد
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری یاد شده، «جابر علی اللعیبی» دیروز (دوشنبه) در یک نشست خبری در لندن افزود: این کشور قصد دارد در پایان ماه ژانویه (12 بهمن) روزانه 30 هزار بشکه دیگر نیز از تولید خود کم خواهد کرد.
به نوشته اویل پرایس به نقل از وزیر نفت عراق، این کشور تولید نفت خود را از سطح 4.75 میلیون بشکه در روز کاهش داده است در حالی که اوپک چنین سطحی را مبنای کاهش تعیین نکرده است، بلکه بر اساس توافق ماه نوامبر اوپک، عراق متعهد شد که روزانه 210 هزار بشکه از سطح تولید مرجع چهار میلیون و 561 هزار بشکه در روز بکاهد و تولید خود را به چهار میلیون و 351 هزار بشکه در روز برساند.
به گزارش ایرنا، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی سی ام نوامبر (دهم آذرماه) در وین برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کم کردن از مازاد عرضه نفت در بازارها به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن سطح تولید به میزان پیش از تحریم، از اجرای این توافق مستثنی شد. براساس این توافق، قرار است اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
اوپک همچنین موفق شد دهم دسامبر (بیستم آذرماه)، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند. این نخستین توافق اوپک و غیراوپک از سال 2001 میلادی تاکنون بود.
وزیر نفت عربستان سعودی نیز یکشنبه گذشته پیش از برگزاری نشست وزرای نفت اوپک، تبعیت کشورهای عضو از توافق 30 نوامبر را «بسیار خوب» توصیف کرد.
اقتصام**1063**1559** مترجم:رفعت کرمی مهر** انتشار دهنده: حسین عضدی فسا

@IRNAeco

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان