رئیس پلیس فتا خبر داد؛

اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی به بهانه اختلال خط تلفن همراه با ثابت

رئیس پلیس فتا از دستگیری مردی ۳۱ ساله خبر داد که به بهانه اختلال خط تلفن همراه در تلفن خط ثابت، از مال باخته اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی می‌کرد.

اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی به بهانه اختلال خط تلفن همراه با ثابت

اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی به بهانه اختلال خط تلفن همراه با ثابتبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا گفت: خانمی 27 ساله با در دست داشتن شکایتی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت: فردی با دسترسی به تصاویر خصوصی اش که در شبکه اجتماعی بارگذاری شده بود، وی را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی می‌کند و به ازای آن مبالغی را تقاضا کرده است.

وی عنوان داشت: شاکی در این خصوص مرد جوانی را معرفی و اظهار داشت: برای نصب مودم تلفن منزلم در موتور‌های جستجو گر، شماره شرکتی را یافتم و با اپراتور شرکت تماس گرفتم. فردی از طرف شرکت به منزلم مراجعه و هنگام نصب مودم مدعی شد که خط موبایلم دارای ایراد فنی است و در برقراری ارتباط مودم خلل ایجاد می‌کند. من هم بدون بررسی موضوع و دقت در عدم ارتباط خطوط تلفن ثابت و با تلفن همراه، گوشی همراهم را به وی دادم و چند دقیقه‌ای وارد گوشی ام شد و برخی از برنامه‌های را بررسی کرد. غافل از اینکه وی به این بهانه وارد شبکه اجتماعی تلگرام تلفنم شده و تعدادی از مخاطبین و تصاویر شخصی ام را کپی برداری کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه شاکی به غیر از مرد به شخص دیگری مظنون نبود، گفت: تحقیق در این خصوص اغاز شد و ماموران موفق شدند مردی 31 ساله ساکن شرق تهران را شناسایی و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا دعوت کنند.

رئیس پلیس فتا افزود: متهم که چاره‌ای جز به اعتراف در مواجهه حضور نداشت، گفت: در یک لحظه وسوسه شدم و به بهانه رفع ایراد فنی وارد تلگرام گوشی شاکی شدم. در ابتدا خواستم که همه آن‌ها را پاک کنم ولی طمع وسوسه مانع این کار شد و شروع به مزاحمت و درخواست‌های نامتعارف از شاکی کردم و از ایشان طلب بخشش را دارم.

کاظمی عنوان کرد: پس از تکمیل تحقیقات پلیسی متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای معرفی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان