ماهان شبکه ایرانیان

بیدود با تغییر مدل درآمد به تهران برمی‌گردد: کارمان را با قدرت ادامه می‌دهیم

«حسین قاسمی»، نایب رئیس هیات مدیره بیدود در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که دوچرخه‌های اشتراکی این شرکت از امشب در سطح پایتخت قرار خواهند گرفت و از فردا صبح، کاربران بیدود می‌توانند دوباره از آن‌ها استفاده کنند

بیدود با تغییر مدل درآمد به تهران برمی‌گردد: کارمان را با قدرت ادامه می‌دهیم

«حسین قاسمی»، نایب رئیس هیات مدیره بیدود در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که دوچرخه‌های اشتراکی این شرکت از امشب در سطح پایتخت قرار خواهند گرفت و از فردا صبح، کاربران بیدود می‌توانند دوباره از آن‌ها استفاده کنند. او مجدداً تاکید می‌کند که شایعات پایان کار بیدود حقیقت ندارد و این شرکت می‌خواهد با قدرت به کارش ادامه دهد. با این حال، این همه ماجرا نیست و تغییر بزرگ دیگری نیز در راه است.

این تغییر بزرگ، مربوط به مدل درآمدی بیدود و نحوه تعامل مالی کاربران با این پلتفرم است. قاسمی می‌گوید اکنون به جای پرداخت سپرده اولیه، کاربران جدید برای استفاده از بیدود، حق اشتراک پرداخت خواهند کرد. تا پیش از این، هر کاربر برای استفاده از دوچرخه‌های بیدود باید 159 هزار تومان سپرده (قابل برگشت) پرداخت می‌کرد و 30 هزار 900 تومان هم برای بیمه (غیر قابل برگشت) می‌پرداخت. اما اکنون این روش برای کاربران جدید حذف شده و هر کاربر برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی باید سالانه یک حق عضویت 49 هزار و 500 تومانی بپردازد.

قاسمی در همین رابطه می‌گوید: «مبلغ بیمه سال گذشته 30 هزار و 900 تومان بود و برای امسال به دلیل بالا رفتن دیه، به بیشتر از 40 هزار تومان می‌رسید. اما اکنون کاربران می‌توانند بدون اینکه مبلغ بیمه را بپردازند، صرفاً 49 هزار و 500 تومان برای استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی پرداخت کنند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا کاربران همچنان بیمه هستند یا خیر، و هزینه بیمه با چه کسی است، تاکید می‌کند که بیمه همچنان وجود دارد اما خود شرکت بیدود، با شرکت‌های بیمه‌ای توافق می‌کند و هزینه‌ جداگانه‌ای از کاربر دریافت نمی‌شود.

قاسمی همچنین تاکید می‌کند که به دلیل حضور نداشتن یک ماهه بیدود، این شرکت تسهیلاتی را برای کاربران وفادارش در نظر گرفته است:

«در مرحله اول، این افراد 10 سفر رایگان دریافت خواهند کرد. در مرحله بعدی، کاربران فعلی به عنوان کاربران وفادار بیدود، می‌توانند همچنان از مدل سپرده‌ای که قبلاً به بیدود پرداخت کرده‌اند با روش‌های متفاوت و دلخواه استفاده کنند. در واقع کاربران قدیمی مجبور نیستند حق عضویت سالانه پرداخت کنند. در این حالت بیمه این افراد هم رایگان می‌شود و خود شرکت هزینه‌های بیمه را می‌پردازد.»

اتاق مایتورینگ بیدود.

نایب رئیس هیئت مدیره بیدود در پاسخ به این سوال که آیا اکنون کاربران قادر به استرداد وجه خود خواهند بود یا خیر، می‌گوید:

«هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. کاربران قدیمی ما می‌توانند در صورت تمایل سپرده خود را پس بگیرند یا از مدل جدید حق اشتراک استفاده کنند. در این حالت 49 هزار و 500 تومان از سپرده کسر می‌شود و باقی مبلغ به کاربر برگردانده می‌شود. حالت دیگر هم این است که 45 هزار و 500 تومان را در حساب نگه دارد و بقیه مبلغ هم به اندازه 72 سفر خواهند بود. ما در این حالت هم به جای 72 سفر، 90 سفر را برای کاربر شارژ می‌کنیم. در واقع روش‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم تا ناراحتی کاربر به هر شکلی که ممکن است از ما برطرف شود.»

قاسمی اعلام می‌کند که بیدود در حال حاضر 23 هزار کاربر در تهران دارد. او می‌گوید که تغییر مدل درآمدی برای تسهیل استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی و افزایش تعداد کاربران این پلتفرم است. او همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تغییر مدل درآمدی ارتباطی با سوبسید شهرداری دارد یا خیر، تاکید می‌کند که اگرچه این مذاکرات در جریان است اما تغییرات اخیر هیچ ارتباطی به شهرداری و دریافت سوبسید ندارد.

اکنون باید دید نظر کاربران نسبت به این تغییرات و حضور مجدد این پلتفرم در تهران چه خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان