ماهان شبکه ایرانیان

دوچرخه‌های بیدود به تهران باز می‌گردند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، از ابتدای دی ماه مسئولیت پل‌های مکانیزه عابر پیاده به معاونت حمل و نقل واگذار شده است، خرابی های پی در پی بسیاری از پل های مکانیزه عابر پیاده و افزایش هزینه های نگهداشت این پل ها باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است. مسئولیت تازه این معاونت خواهد بود.

یوسف حجت رییس سازمان ترافیک شهرداری تهران و سرپرست معاونت حمل و نقل درخصوص دلایل پذیرش این مسئولیت جدید به خبرنگار مهر گفت: پل‌های عابر پیاده و مکانیزه مانند پیاده‌روها، یکی از مُدهای حمل و نقل هستند و ماهیتاً در حوزه کاری حمل و نقل قرار می‌گیرند که پیش از این سازمان زیباسازی مسئولیت آن را بر عهده داشت و مسئولیت پر دردسر و پرچالشی است به ویژه در شرایط فعلی که نگهداشت آن، هزینه‌های بالایی دارد و با توجه به تحریم‌ها، کار سخت و دشواری است اما پل‌های عابر پیاده به حوزه حمل و نقل مربوط می‌شد و باید این حوزه، آن را مدیریت می‌کرد.

وی ادامه داد: این واگذاری بدون جایگاه تبلیغات است که آن را به صورت داخلی حل می‌کنیم و بودجه نگهداشت آن را تأمین خواهیم کرد.

حجت افزود: پل‌های مکانیزه در شهر را به چهار پهنه تقسیم کرده و هر پهنه را به یک پیمانکار واگذار می‌کنیم که رقابت نیز میان پیمانکاران وجود داشته باشد. پیمانکاران موظف هستند در عمده روزهای سال، پل‌ها را سالم و تمیز در اختیار شهروندان قرار دهند که این اتفاق نیاز به زمان 6-5 ماهه دارد زیرا تا فرآیند مناقصه، پهنه‌بندی و خرید تجهیزات و قطعه اتفاق بیفتد، باید صبر کنیم و امیدواریم اواسط سال آینده در این حوزه اتفاقات خوبی بیفتد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه آیا مذاکرات شما با «بیدود» به نتیجه جدیدی رسیده است؟ گفت: امیدواریم اگر اتفاق جدیدی نیفتد، احتمالاً از فردا در روز «سه‌شنبه‌های بدون دود»، دوباره دوچرخه‌های «بیدود» به تهران بازگردند البته این موضوع صد درصدی نیست اما صحبت‌های لازم در این خصوص انجام شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان