مشاور رئیس‌جمهور:

بُرندگی دیپلماسی فرهنگی بیشتر از دیپلماسی سیاسی است

مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به مشترکات فرهنگی بین کشورهای عضو اکو گفت: این قرابت‌های فرهنگی فرصت مغتنمی برای سیاستگذاران و پویندگان عرصه سیاست است چون دیپلماسی فرهنگی می‌تواند حرف برنده‌تری از دیپلماسی سیاسی داشته باشد.

بُرندگی دیپلماسی فرهنگی بیشتر از دیپلماسی سیاسی است

به گزارش ایسنا، اشرف بروجردی در مراسم معارفه رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو که امروز دوشنبه (9 دی‌ماه) در این موسسه با حضور مقامات ایرانی و سفیران کشورهای ترکیه، تاجیکستان و پاکستان برگزار شد، با اشاره به اینکه دبیرخانه موسسه اکوی فرهنگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی واقع است، گفت: دیروز میزبان آقای سرور بختی رئیس جدید موسسه فرهنگی اکو در کتابخانه ملی بودیم که همین نشانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی و سند برای ایشان است.

وی با اشاره به ضرورت تداوم همکاری بین موسسه فرهنگی اکو و سازمان اسناد و کتابخانه ملی تصریح کرد: دو سال قبل جمهوری اسلامی ایران به همت کتابخانه ملی موفق شد نشست اکوی فرهنگی را در تاجیکستان برگزار کند. نشست مذکور چشم‌اندازی پیش روی ما قرار داد تا بدانیم فصول مشترک فرهنگی بسیاری بین اعضای فرهنگی اکو وجود دارد. باید بتوانیم با شناخت این فصول مشترک فرهنگی تلاش‌ها برای ارتقا و توسعه فرهنگ را معنادار کرده و به سطح جامعه تسری ببخشیم.

مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه کشورهای عضو اکو قرابت‌های فرهنگی با هم دارند. همین فرصت مغتنمی برای سیاستگذاران و پویندگان عرصه سیاست است چون دیپلماسی فرهنگی می‌تواند حرف بُرّنده‌تری نسبت به دیپلماسی سیاسی داشته باشد. بنابراین باید این ظرفیت را دریابیم و در راستای تقویت آنها تلاش کنیم.

بروجردی همچنین تاکید کرد: باید با همکاری کشورهای عضو اکو بتوانیم بر مبنای فصول مشترک فرهنگی در حوزه‌های موسیقی، شعر، فیلم و تئاتر در راستای هماهنگی‌های عمیق فرهنگی پیش برویم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از اسناد مشترک کشورهای منطقه در کتابخانه ملی گفت: روزانه 1600 دانشجو در سطوح فوق‌ لیسانس به بالا به کتابخانه ملی مراجعه می‌کنند. اینها می‌توانند ضمن شناخت فرهنگ‌ها، دولت‌ها را متقاعد کنند که برای رسیدن به جامعه امن و پرهیز از خشونت و تعارض و تقابل، کارهای فکری و فرهنگی را پیش رو قرار دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان