۱۸ دی ماه آغاز رسیدگی به پرونده سکه ثامن توسط قاضی قاسمی

سخنگوی دستگاه قضا و وکیل مالباختگان سکه ثامن از برگزاری اولین جلسه رسیدگی به پرونده سکه ثامن در ۱۸ دی ماه خبر دادند.

18 دی ماه آغاز رسیدگی به پرونده سکه ثامن توسط قاضی قاسمی

18 دی ماه آغاز رسیدگی به پرونده سکه ثامنبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رسیدگی به پرونده سکه ثامن با بیش از هزاران مالباخته  18 دی ماه برگزار می‌شود.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از آغاز رسیدگی به پرونده مالباختگان سکه ثامن خبر داد و گفت: پرونده سکه ثامن با بیش از  3 هزار 250 شاکی تعیین وقت شده و 18 دی ماه دادگاه این پرونده تشکیل می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: این پرونده دارای هزار و 812 میلیارد و 552 میلیون و 630 هزار و 440 ریال مطالبه دارد و تا کنون بخشی از اموال این فرد شناسایی شده است و هزار و 613 نفر از شکایت مطالبات خود را به صورت 100 در صد دریافت کردند که مابقی نیز 30 درصد بدهی را دریافت کردند.

قاضی پرونده سکه ثامن کیست؟

همچنین رسول کوهپایه زاده وکیل مالباختگان سکه ثامن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اولین جلسه دادگاه این پرونده  روز چهارشنبه  18 دی ماه در شعبه 1064 دادگاه کیفری 2 استان تهران به ریاست قاضی قاسمی برگزار می‌شود.

تحقیقات پرونده سکه ثامن با دو اتهام اعم از کلاهبرداری مشدده و پولشویی کامل و قرار مجرمیت و کیفرخواست آن صادر شده است.

شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین با عنوان سکه ثامن  از سال 1395 فعالیت خود را در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آبشده، معاملات حواله شنبه‌ای طلا، معاملات جهانی انس طلا، گشایش اعتبارات و ال سی، واردات و صادرات کالاهای مجاز، اخذ وام و اعتبارات ارزی و ریالی از تمام بانک‌های خارجی و داخلی آغاز کرده بود، اما اواخر تابستان سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد.

پس از اعلام ورشکستی این شرکت مالباختگان بسیاری به دنبال احقاق حق خود بودند و از شرکت سکه ثامن شکایت کردند و شهریور ماه امسال  علی القاصی‌مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران از رسیدگی به پرونده سکه ثامن خبر داد و اظهار کرد: در این پرونده اقدامات خوبی در راستای استیفای حقوق مالباختگان انجام شده و بحشی از طلب شکات از محل توقیف اموال متهم در مرحله تحقیقات با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و پیگیری‌های رئیس قوه‌قضاییه پرداخت شد و تمام طلبکاران حدود یک سوم از بدهی خود را دریافت کردند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان