همه ایرانی های لیگ جزیره؛

قائدی چه زمانی می‌تواند راهی انگلیس شود؟/ مهاجم استقلال از کریم باقری سبقت می‌گیرد؟

از حدود یک ماه پیش عنوان شده مهدی قائدی بازیکن ۲۱ ساله بوشهری استقلال پیشنهادی از چمپیونشیپ انگلیس در دست دارد و سرمربی ایتالیایی استقلال هم به تازگی آن را تأیید کرد.

سرویس ورزش مشرق - گفته شده مهدی قائدی مهاجم 8 گله استقلال که عضویت تیم فوتبال امید کشورمان را هم دارد این روزها مورد پسند یک تیم انگلیسی قرار گرفته است. البته آندره آ استراماچونی از اسم این تیم هم پرده برداشت و گفت که "فولام" خواستار به خدمت گیری قائدی است. تیمی که اشکان دژاگه در سال های 2012 تا 2014 در این تیم بازی کرد و در 43 مسابقه 5 گل هم به ثمر رساند.

تیم فولام در چمپیونشیپ تا پایان هفته بیست و چهارم در رده پنجم جدول رده بندی قرار دارد. لیگی سنگین و پرفشار که بازیکنانی با توان بدنی بالا در آن دوام نمی آورند. از جمله شرایط قطعی برای ورود به چمپیونشیپ داشتن حداقل عضویت در 50 درصد دیدارهای بین المللی همراه با تیم ملی فوتبال است. حضور در جام جهانی و آپشن های دیگر هم می تواند باعث بالاتر رفتن دستمزد بازیکنان شود. با این همه افراد مطلع در نقل و انتقالات بازیکن به اروپا معتقدند چنین انتقالی درباره بازیکنی مانند مهدی قائدی با مختصات فیزیکی که دارد، بعید است اما غیرممکن نیست و دلایل خود را مطرح می کنند.

*ستاره ایرانی هنوز به خواسته اش نرسیده!

فضای فوتبال انگلیس به گونه ای است که علیرضا جهانبخش که از آماده ترین و بی شک ستاره فوتبالیست های ایران است هنوز نتوانسته آنجا به آنچه در نظر داشت برسد. او که سال 2018 راهی برایتون شد و قراردادی گران قیمت و پرسروصدا هم با این تیم بست به تازگی و در آخرین هفته های نیم فصل اول توانست در ترکیب اصلی به میدان رفته و با زدن یک گل موضوع جدایی اش از این تیم را از میان بردارد. در حالی که نیمکت نشینی های ادامه دار او باعث شد شایعه شود جهانبخش جزو بازیکنان لیست مازاد برایتون قرار گرفته است.

*عزت اللهی هم کم آورد!

سعید عزت اللهی هم فصل گذشته راهی ردینگ در همین چمپیونشیپ شد ولی تنها در 4 بازی نصفه و نیمه به میدان رفت و در نهایت وقتی متوجه سختی بازی در چمپیونشیپ شد قید بازی در انگلیس را زد. عزت الهی تنها هافبک دفاعی بود که طی این سالها پس از آندرانیک تیموریان توانسته بود نظر کارلوس کی روش را به خود جلب کند و به نوعی بهترین هافبک دفاعی ایران لقب گرفته بود.

*کریم باقری در انگلیس محو شد!

بی گمان طی 20 سال اخیر کریم باقری بهترین هافبک دفاعی فوتبال ایران بوده است که او هم وقتی راهی تیم چارلتون شد تنها در یک بازی به میدان رفت. در حالی که پیش از آن دیدیم در بوندس لیگا آلمان یک تنه خط هافبک تیم آرمینیا بیلفلد را طی 3 فصل (2000-1997) اداره می کرد اما در انگلیس او را محو کردند.

* چمپیونشیپ جای تیموریان هاست!

تنها کسی که در این سالها طی فصول 2006 تا 2010 توانست 4 سال در انگلیس دوام آورده و 32 بازی در فولام، بولتون و بارنزلی را در کارنامه اش ثبت کند آندرانیک تیموریان بود که قوای جسمانی بسیار بالایی داشت. فوتبالیستی مخرب و هافبکی درگیر شونده که توانست از پس فوتبال انگلیس بربیاید. فوتبالی که حتی شب عید کریسمس که همه دنیا در خیابان‌ها مشغول تفریح و جشن هستند با انجام مسابقاتش تعطیل نیست.

*روحیه دادن به سبک استرا!

در اینکه استراماچونی درباره قائدی گفته تیم فولام خواستار به خدمت گیری اوست شاید بیشتر نوعی روحیه دادن به بازیکنی است که خودش او را احیا کرده و در پست مهاجم سایه از مهدی ریزنقش بازیکنی گلزن و گلساز بوجود آورده است.

*اگر قائدی ماهیچه های "زولا" را داشت!

قائدی ریزنقش با قدی کوتاه (165 سانتی متر) قطعا برای بازی در چمپیونشیپ تحت تأثیر فوتبالیست های خشن لیگی که به گفته اغلب کارشناسان چیزی کم از لیگ برتر جزیره ندارد نمی تواند یک دهم ارزش هایش را بروز بدهد. شاید اگر او همچون فرانکو زولا که با قد 168 سانتی متری 7 فصل در چلسی دوام آورد دارای ماهیچه هایی ورزیده بود می توانست چنین حرکت مهمی در زندگی ورزشی اش انجام بدهد.

خداداد عزیزی با پیراهن تیم سن خوزه

*در انتظار ظهور یک خداداد جدید!

با این وجود بعید نیست مهدی قائدی با استعداد فوق العاده ای که دارد در ادامه فوتبالش همزمان با تقویت قوای بدنی اش راهی اروپا شده و در لیگ های بزرگ هم توپ بزند که حتما باعث افتخار فوتبال کشورمان است. قائدی پیش از هر چیز باید در ایران خودمان به تیم ملی راه یافته و با حضور در جام جهانی یک خداداد عزیزی جدید را به فوتبال کشورمان معرفی کند. قطعا در آن صورت درهای پیشرفت یکی یکی به رویش باز می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان