شناسه : ۱۸۶۷۲۸۰ - یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
افزایش ۱۱درصدی شکایات درحوزه تلفن ثابت
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اداره کل حفاظت از حقوق مصرفکنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه 195) تا پایان آذرماه سال جاری را منتشر کرده است.
مقایسه شکایات ثبتشده در حوزه تلفن همراه که 2920 مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و 2843 شکایت، حاکی از افزایش 2.7 درصدی شکایات است. همچنین در حوزه تلفن ثابت، تعداد شکایات در آذرماه سال جاری، 1790 عدد بوده که در مقایسه با آمار 1614 شکایت در شهریورماه، 11 درصد افزایش داشته است.
مهمترین نتایج حاصل از تحلیل دادههای استخراجشده از همراه اول حاکی از آن است که در آذرماه در حوزه تلفن همراه 1535 شکایت ثبت شده که 24.2 درصد شکایات مربوط به عدم آنتندهی بوده که در آذرماه نسبت به آبانماه و مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگیشده در آذرماه نسبت به آبانماه 36.4 درصد کاهش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه 22.9 درصد کاهش داشته است. باتوجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبانماه کاهش 13.5 درصدی داشته است.
این در حالی است که مقایسه شکایات ثبتشده در حوزه تلفن همراه اپراتور همراه که 1535 مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و 1428 شکایت، حاکی از افزایش 7.4 درصدی شکایات است.
مهمترین نتایج حاصل از تحلیل دادههای استخراجشده از ایرانسل حاکی از آن است که در آذرماه در حوزه تلفن همراه 1264 شکایت ثبت شده که 40.9درصد شکایات مربوط به پیامک متنی بوده و در آذرماه نسبت به آبانماه و مهرماه افزایش داشته است. تعداد شکایات رسیدگیشده در آذرماه نسبت به آبانماه 13.1 درصد افزایش داشته، در حالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه 11.2 درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبانماه افزایش 1.9 درصدی داشته است.
این در حالی است که مقایسه شکایات ثبتشده در حوزه تلفن همراه اپراتور ایرانسل که 1264 مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و 888 شکایت، حاکی از افزایش 42 درصدی شکایات است.
مهمترین نتایج حاصل از تحلیل دادههای استخراجشده از رایتل حاکی از آن است که در آذرماه در حوزه تلفن همراه 156 شکایت ثبت شده که 40.4 درصد شکایات مربوط به خدمات مالکیت و سیمکارت بوده و در آذرماه نسبت به آبانماه و مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگیشده در آذرماه نسبت به آبانماه 34.1 درصد کاهش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه 23.9 درصد کاهش داشته است. باتوجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبانماه کاهش 10.2 درصدی داشته است.
این در حالی است که مقایسه شکایات ثبتشده در حوزه تلفن همراه اپراتور رایتل که 156 مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و 294 شکایت، حاکی از کاهش 46 درصدی شکایات است.
مهمترین نتایج حاصل از تحلیل دادههای استخراجشده از مخابرات حاکی از آن است که در آذرماه در حوزه تلفن ثابت 1722 شکایت ثبت شده که 93.9 درصد شکایات مربوط به پشتیبانی و ارائه خدمات بوده و در آذرماه نسبت به آبانماه افزایش داشته است. تعداد شکایات رسیدگیشده در آذرماه نسبت به آبانماه 32.4 درصد افزایش داشته، درحالیکه تعداد شکایات ثبتی در همین بازه 29.2 درصد افزایش داشته است. با توجه به این آمار میتوان نتیجه گرفت عملکرد این اپراتور در رسیدگی به شکایات در آذرماه نسبت به آبانماه افزایش 3.2 درصدی داشته است.
این در حالی است که مقایسه شکایات ثبتشده در حوزه تلفن ثابت شرکت مخابرات که 1722 مورد در آذرماه بوده، در مقایسه با شهریورماه سال جاری و 1563 شکایت، حاکی از افزایش 10 درصدی شکایات است.