۴ روش جلوگیری از سر خوردن روسری

سر خوردن روسری یکی از مشکلات خانم‌های ایرانی است. راه های پیشگیری از سر خوردن روسری استفاده از گیره‌های روسری، پوشیدن روسری‌های نخی و استفاده از هدبند‌های حجاب هستند.

4 روش جلوگیری از سر خوردن روسری
یکی از مشکلات عمده برخی خانم‌های ایرانی سر خوردن شال و روسری است. در این شرایط خانم ها باید به طور مرتب روسری خود را مرتب کنند که این موضوع بسیار آزاردهنده و وقت گیر به نظر می‌رسد. در ادامه قصد داریم با آموزش چند راهکار ساده به کمک این سری از خانم‌ها بیاید تا راحت‌تر آراستگی و زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند. با ما همراه باشید.


1. خرید روسری‌های مناسب، راه جلوگیری از سر خوردن روسری

اولین و مهمترین راهکار برای جلوگیری از سر خوردن روسری پوشیدن روسری‌هایی است که لیز نباشند. استفاده از روسری‌های نخی مخصوصا برای پوشش‌های روزمره بهتر است. اگر انتخاب شما برای روسری مجلسی یک روسری ساتن یا ابریشمی بود تا حد امکان از خرید و سر کردن روسری‌های خیلی ظریف و نازک خودداری کنید. روسری‌های ابریشمی کج راه می‌توانند انتخاب‌های مناسب برای مهمانی‌ها و مجالس شما باشند.
 
استفاده از روسری ابریشمی ضخیم یک راه جلوگیری از سر خوردن روسری
راه جلوگیری از سر خوردن روسری


2. بستن مو‌ها

مو‌ها مخصوصا مو‌های بلند و لخت باعث افتادن شال و روسری می‌شود و راه جلوگیری از سر خوردن روسری، محکم بستن مو‌ها پشت سر با یک کش یا کلیپس سر است. اگر مو‌ها را بالا ببندید تاثیر آن در ثابت ماندن روسری بیشتر است.
 
بستن موها زیر روسری و شال برای پیشگیری از لیز خوردن شال

مدل بستن شال ساده
 
 

3. استفاده از کلیپس و سنجاق‌های روسری

سعی کنید برای ثابت کردن روسری و شال روی سرتان از گیره‌ها و کلیپس‌های روسری استفاده کنید. هنگام خرید این اکسسور‌های حجاب نیز به این نکته توجه کنید که کلیپس و گیره‌هایی که سخت‌تر باز می‌شوند، روسری‌ها را بهتر نگه می‌دارند. البته برخی از خانم‌ها برای ثابت نگه داشتن روسری روی سرشان از گیره‌های دوبل کتابی سیاه رنگ استفاده می‌کنند. گیره‌های کتابی را می‌توانید به راحتی از کتابفروشی‌ها تهیه کنید.
 
گیره دوبل کتابی سیاه رنگ برای بستن روسری
 گیره کتابی دوطرفه برای بستن روسری
گیره روسری با آویز تزیینی برای محکم کردن و جلوگیری از لیز خوردن روسری
مدل شیک و جدید گیره روسری

کلیپس های زیبا و نگین دار یک راه جلوگیری از سر خوردن روسری

مدل های متنوع کلیپس روسری

محکم کردن روسری زیر چانه با گیره روسری

محکم کردن روسری با گیره روسری


4. استفاده از هد یا کلاه حجاب زیر روسری

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از سر خوردن شال و روسری استفاده از یک هد یا کلاه حجاب نخی زیر آن هاست. اگر کلیپ‌های آموزش بستن روسری را با دقت دیده باشید، همه افراد آموزش دهنده در این فیلم‌ها از یک کلاه حجاب استفاده می‌کنند که مانع از سر خوردن می‌شود. این کلاه و هدبند‌های حجاب مدل‌های مختلفی دارند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را از روسری فروشی‌ها و فروشگاه‌های حجاب تهیه کنید.
 
مدل کلاه حجاب ساده مشکی رنگ برای زیر روسری و شال
مدل ساده کلاه حجاب
روش بستن کلاه حجاب
روش درست بستن کلاه حجاب
مدل حجاب نقاب دار و محافظ یقه برای استفاده زیر شال و روسری
مدل کلاه حجاب
استفاده از هدبند حجاب راه جلوگیری از سر خوردن روسری
مدل هدبند حجاب مناسب برای زیر روسری

مدل جدید کلاه حجاب برای استفاده در فصول گرم سال

مدل گلاه حجاب جدید
 

نکات مهم برای جلوگیری از سر خوردن روسری

  • اگر چادر به سر می‌کنید، هنگام خرید آن دقت کنید که بخشی از چادر که روی سر قرار می‌گیرد (قسمت وارونه چادر)، لیز نباشد؛ چون با سر خوردن چادر از سر، روسری نیز لیز می‌خورد به این صورت یک تیپ چادری شیک نخواهید داشت. چادر‌های کن کن و ساتن بسیار لیز هستند و بهتر است برای سر کردن به آن‌ها کش بدوزید.
  • اگر روسریتان را گره می‌زنید، قبل از بستن گره بهتر است با یک سنجاق یا کلیپس روسری، آن را محکم کنید و سپس گره روسری را ببینید با این روش هم گره روسری باز نمی‌شود و هم روسری سر نمی‌خورد.

 

زدن گیره روسری یک راه جلوگیری از سر خوردن روسری

راخ جلوگیری از سر خوردن روسری

 

  • اگر می‌خواهید قسمت جلوی روسری صاف و بدون چروک روی سرتان قرار گیرد بهتر است از طلق روسری استفاده کنید.

 

دو مدل طلق روسری برای مرتب بودن جلوی روسری

طلق روسری

استفاده از طلق روسری برای صاف شدن جلوی آن

استفاده از طلق روسری

  • هنگام بستن روسری می‌توانید با سوزن‌های ظریف و تیز مخصوص روسری بخش‌هایی از آن را به هدبند یا کلاه حجاب وصل کنید. این یک راه جلوگیری از سر خوردن روسری است که باعث می‌شود روسری به شکلی که شما دوست دارید روی سرتان قرار گیرد.

 

زدن سوزن و محکم کردن آن به کلاه حجاب راه پیشگیری از سر خوردن روسری

راه جلوگیری از سر خوردن روسری

  • اگر علاقه‌ای به استفاده از هدبند و کلاه حجاب ندارید می‌توانید به عنوان جایگزین از یک تل پارچه‌ای ساده استفاده کنید.


سخن پایانی

استفاده از هر یک از این روش‌ها به شما کمک می‌کند از سر خوردن روسری خود پیشگیری کنید. البته شما می‌توانید با بستن مو‌های خود، پوشیدن هدبند یا کلاه حجاب و زدن کلیپس به روسری خود مطمئن باشید که دیگر روسری‌تان لیز نخواهد خورد.
 
منبع : وب سایت ستاره
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان