اعلام آمادگی جان بولتون برای شهادت دادن در جلسه استیضاح ترامپ

خبرگزاری تسنیم: به نقل از آسوشیتد پرس، «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که در ماه سپتامبر (شهریور) به دلیل اختلافاتش با دونالد ترامپ از سمت خود برکنار شد، روز دوشنبه اعلام کرد که در صورت دریافت احضاریه از سنا،‌ آماده است تا در جلسه استیضاح رئیس‌جمهور که تا در ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد،‌شهادت دهد.

این مقام سابق دولت ترامپ طی بیانیه‌ای در این خصوص اظهار داشت: «من این مسئله را به‌دقت مطالعه و بررسی کرده‌ام و در نهایت به این نتیجه رسیده‌ام که اگر سنا [جهت ارائه شهادت در جلسه استیضاح ترامپ] برای من احضاریه صادر کند، برای شهادت دادن آماده خواهم بود.»

جان بولتون که از آوریل 2018 (فروردین 97) در کابینه دونالد ترامپ به‌عنوان مشاور امنیت ملی مشغول فعالیت شده بود، در سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور 98) به‌دلیل اختلاف نظر با دونالد ترامپ از سمت خود برکنار شد و جای خود را به «رابرت اوبرایان» داد.

در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا با طرح استیضاح ترامپ موافقت کرده و قرار شده است جلسه استضاح وی در سنا نیز در ماه جاری میلادی برگزار شود، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان اختلاف نظر زیادی بر سر نحوه محاکمه و استیضاح ترامپ دارند. دموکرات‌ها خواستار احضار دستیاران و مشاوران ارشد ترامپ به عنوان شهود پرونده هستند و می‌خواهند از این مساله مطمئن شوند که محاکمه ترامپ بر اساس مفادی که قبلا آماده کرده‌اند، انجام خواهد شد.

نخستین اتهام ترامپ سوء استفاده از قدرت در تعلیق کمک 400 میلیون دلاری نظامی به اوکراین بوده است. ترامپ به رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا درباره فساد مالی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحقیق کند. دومین اتهام مطرح شده علیه ترامپ، جلوگیری و سنگ اندازی از تحقیقات کنگره درباره پرونده رسوایی اوکراین است.

ماجرای سوء استفاده ترامپ از قدرت علیه «جو بایدن» که از آن به عنوان یک رسوایی بزرگ موسوم به «اوکراین گیت» یاد می‌شود، پس از آن برملا شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان