میرلوحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدیریت شهری وظیفه‌ای برای نظارت بر درآمد پیمانکاران پسماند خشک ندارد

عضو شورای شهر تهران گفت: معتقدیم پیمانکاران پسماند خشک درآمدی بیشتر از قراردادی که با شهرداری می‌بندند دارند.

مدیریت شهری وظیفه‌ای برای نظارت بر درآمد پیمانکاران پسماند خشک ندارد

میرلوحیسید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ساختار درآمدی شهرداری تهران در حوزه پسماند خشک با مناطق شهرداری است، گفت: قرارداد‌های جمع آوری پسماند خشک با نظارت سازمان پسماند منعقد می‌شود، ولی اصل قرارداد را منطقه امضاء می‌کند و درآمد آن هم به حساب منطقه می‌رود.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه نظارتی بر میزان درآمد‌های پیمانکاران وجود دارد اظهار کرد: وقتی پیمانکار در مزایده برنده می‌شود پروژه را با سود یا زیان آن می‌پذیرد و لذا ما این موضوع را بررسی نمی‌کنیم، اما بررسی‌های کارشناسی مشخص می‌کند که در هر منطقه پیمانکار باید چقدر پرداخت کند.


بیشتر بخوانید: مافیای زباله گردی در تهران وجود ندارد/ تولید روزانه 5 هزار تن زباله در پایتخت


میرلوحی با بیان اینکه ما در مورد سودی که پیمانکار کسب می‌کند وارد بررسی نمی‌شویم اظهار کرد: ما وظیفه‌ای برای کشف میزان درآمد‌های آن‌ها نداریم و این وظیفه اداره مالیات و دارایی است.

او با بیان اینکه طرح کاپ به شورای شهر ارائه شده تا شاهد کاهش تولید پسماند باشیم، گفت: در این طرح نحوه جمع آوری و کاهش پسماند تشریح شده است و امیدواریم کار وارد فاز گسترده‌ای شود که تفکیک از مبدأ را به دنبال داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیمانکاران جمع‌آوری پسماند خشک مدعی هستند درآمدی که با جمع‌آوری پسماند خشک کسب می‌کنند کمتر از میزان قراردادی است که با شهرداری می‌بندند، ولی ما به عنوان مدیریت شهری معتقدیم آن‌ها درآمد بیشتری کسب می‌کنند.

میرلوحی با تأکید بر اینکه اقتصاد پسماند یک اقتصاد گسترده و حجیم است، گفت: با تدابیر مدیریت شهری پسماند خشک تهران از 9 هزار تن به 5 هزار و 400 تن رسیده است و البته این میزان را هم باید کاهش دهیم تا با صفر کردن پسماند دیگر نیازی به آرادکوه هم نداشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر