سلیمانی: بعضی از داورها می‌ترسند پنالتی بگیرند/ اشتباه صالحی وحشتناک بود

کارشناس داوری فوتبال معتقد است که چیدمان داوری در هفته اخیر لیگ برتر فوتبال، کاملا نشانگر این بود که انتصاب داوران برای قضاوت بازی ها کارشناسی شده نیست.

سلیمانی: بعضی از داورها می‌ترسند پنالتی بگیرند/ اشتباه صالحی وحشتناک بود

حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قضاوت داوران در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار کرد: در بازی‌های هفته هجدهم شاهد اتفاقات ناگوار داوری بودیم که متاسفانه در سرنوشت بازی بعضی از تیم‌ها اثر مستقیم داشت و در ادامه این امر فشار روانی را روی داوران به مراتب بیشتر خواهد کرد.

او افزود: آن‌چه مورد انتقاد است چیدمان داوری است که با کارشناسی دقیق انجام نمی‌شود و در واقع در دپارتمان داوری غیر از رییس دپارتمان فرد قوی و با تجربه وجود ندارد تا در زمینه چیدمان مشاور توانمندی باشد. تا زمانی که تمام چیدمان ‌ها توسط شخص کامرانی‌فر انجام شود این اتفاق‌ها طبیعی است. به عنوان مثال همان طور که گذاشتن صالحی برای بازی پرسپولیس و گسترش فولاد اشتباه بود، گذاشتن خورشیدی هم برای بازی استقلال و صنعت نفت کارشناسی شده نبود.

سلیمانی ادامه داد: نمی‌گویم که صالحی توان قضاوت این بازی را نداشت بلکه این بازی را از حیث اهمیت کوچک شمرد و دست کم گرفت. داوران جوان بین‌المللی که داعیه الیت شدن دارند باید چنین بازی‌هایی را قضاوت کنند تا صاحب تجربه شوند.

این کارشناس داوری در ادامه گفت: اگر درجه سختی و اهمیت این بازی بالا بود پس چرا فغانی قضاوت نکرد که اکنون صلاحیت هر گونه بازی را دارد بنابراین کامرانی‌فر باید به داوران جوان بین‌المللی توجه خاص داشته باشد و در چیدمان بسیار دقت کند. به ویژه در نیم فصل دوم که تمام بازی‌ها برای تیم‌ها اهمیت خاص دارد.

او افزود: نکته بارز دیگری که در بازی‌ها اتفاق می‌افتد این است که برخی از داوران از اعلام پنالتی واهمه دارند و ترس از گرفتن پنالتی بر اساس قوانین جدید که مستوجب کارت زرد و یا قرمز است، باعث می‌شود داوران از اعلام پنالتی صرف نظر کنند کما اینکه از ابتدای فصل باید منتظر چنین وقایعی می‌بودیم و باید دوره‌های آموزشی زیادی برای داوران برگزار می‌کردیم تا قوانین جدید ملکه ذهن داوران شود.

سلیمانی در پایان درباره اخراج نکردن بازیکن گسترش فولاد در بازی با پرسپولیس  گفت: چرا داور در بین دو نیمه اطلاعات خودش را با کمک‌ها و داور ذخیره بازبینی و رد و بدل نکرد؟ داور باید در بین دو نیمه اخطار و اخراج‌ها را با کمک‌ها و داور ذخیره چک کند تا اطلاعات تیم داوری دقیق شود و شاهد این اتفاقات وحشتناک نباشیم ولی صالحی این کار را انجام نداد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان