بازیگرانی که تا به حال برنده جایزه اسکار نشده‌اند.

پس از این‌که در مراسم اسکار سال پیش، الیویا کلمن Olivia Colman جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از رقیب خود گلن کلوز Glenn Close برد، کلوز به جمع بازیگرانی که با وجود نامزدی‌های زیاد تابه‌حال برنده اسکار نشده‌اند، پیوست

پس از این‌که در مراسم اسکار سال پیش، الیویا کلمن Olivia Colman جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از رقیب خود گلن کلوز Glenn Close برد، کلوز به جمع بازیگرانی که با وجود نامزدی‌های زیاد تابه‌حال برنده اسکار نشده‌اند، پیوست.
کلمن پس از بردن جایزه در سخنرانی خود گفت: «گلن کلوز، شما همیشه الگوی من بودید و دلم نمی‌خواست من این جایزه را به‌جای شما ببرم.»
کلوز 7 بار نامزد جایزه اسکار برای فیلم‌های «همسر» The Wife، «آلبرت نابز» Albert Nobbs، «جذابیت مرگبار» Fatal Attraction، «روابط خطرناک» Dangerous Liaisons، «جهان به گفته گارپ» The World According to Garp، «اندوه شدید» The Big Chill و «استعداد ذاتی» The Natural، شده است.

همچنین بخوانید:
بازیگرانی که در میانه ضبط فیلم فوت کردند

در زیر لیستی از بازیگرانی که تابه‌حال برنده اسکار نشده‌اند، را آورده‌ایم:

بردلی کوپر Bradley Cooper

بردلی کوپر - اسکار - جایزه

این بازیگر و کارگردان، در مراسم اسکار امسال، یکی از نامزدین جایزه بهترین بازیگر مرد بود، اما این رامی ملک Rami Malek بود که این جایزه را با خود به خانه برد. کوپر در سال‌های قبل برای بازی در «دفترچه امیدبخش» Silver Linings Playbook و «تک‌تیرانداز آمریکایی» American Sniper و «حقه‌بازی آمریکایی» American Hustle نامزد جایزه اسکار شده بود.

ویلم دفو Willem Dafoe

 ویلم دفو

در مراسم اسکار امسال، دفو نیز یکی از رقیبان مالک و کوپر برای اسکار بهترین بازیگر مرد بود. او در سال‌های قبل برای بازی در فیلم‌های «جوخه»‌ Platoon و «سایه خون‌آشام» Shadow of the Vampire و «پروژه فلوریدا» The Florida Project نامزد اسکار شده بود.

ویگو مورتنسن Viggo Mortensen

ویگو مورتنسن - اسکار - جایزه

مورتنسن نیز یکی از نامزدین اسکار برای بازی در «کتاب سبز» Green Book، بود. او قبل‌تر برای فیلم‌های «قول‌های شرقی» Eastern Promises و «کاپیتان فنتستیک» Captain Fantastic، نامزد این جایزه شده بود.

ویل اسمیت Will Smith

 ویل اسمیت

این بازیگر برای بازی در فیلم‌های «در جستجوی خوشبختی» The Pursuit of Happyness و «علی» Ali، و بازی فوق‌العاده‌اش در فیلم «ضربه مغزی» Concussion در سال 2015 نامزد جایزه اسکار شده بود. برنده نشدن او برای فیلم «ضربه مغزی»، باعث انتقادات زیادی به آکادمی اسکار برای برگزیدن بازیگران سفید‌پوست، شد.

تام کروز Tom Cruise

 تام کروز  - اسکار - جایزه

با وجود بازی‌های درخشان کروز، او تا به امروز فقط برای فیلم‌های «متولد چهارم جولای» Born on the Fourth of July، «مگنولیا» Magnolia و «جری مگوایر» Jerry Maguire نامزد اسکار شده است.

جیک جیلنهال Jake Gyllenhaal

جیک جیلنهال

جیلنهال فقط یک‌بار نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «کوهستان بروکبک» Brokeback Mountain شد، که این جایزه را به جورج کلونی برای فیلم «سیریانا» Syriana باخت.

سم الیوت Sam Elliott

 سم الیوت - اسکار - جایزه

این بازیگر با سابقه اولین نامزدی اسکار خود را امسال برای فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» A Star Is Born دریافت کرد، اما ماهرشالا علی Mahershala Ali برنده این جایزه شد.

جانی دپ Johnny Depp

 جانی دپ

جانی دپ مانند شخصیت کاپیتان جک اسپارو در فیلم «دزدان دریایی کارائیب» Pirates of the Caribbean هنوز در جستجوی طلاست. این بازیگر با‌استعداد برای فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه» Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl، «در جستجوی ناکجاآباد» Finding Neverland و «سویینی‌ تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت» Sweeny Todd: The Demon Barber of Fleet Street، نامزد جایزه اسکار شده است.

میشل ویلیامز Michelle Williams

 میشل ویلیامز - اسکار - جایزه

این بازیگر تا‌ به امروز چهار بار برای فیلم‌های «ولنتاین غمگین» Blue Valentine، «هفته‌ای که با مریلین گذراندم» My Week With Marilyn، «کوهستان بروکبک» و Manchester by the Sea نامزد این جایزه شده است.

ساموئل ال. جکسون Samuel L. Jackson

ساموئل ال. جکسون

با این‌که جکسون تا به حال در بیش از 125 فیلم حضور داشته است، اما فقط یک‌بار و برای فیلم «داستان عامه‌پسند» Pulp Fiction در سال 1995 نامزد اسکار شده است.

اد هریس Ed Harris

 اد هریس - اسکار - جایزه

هریس نیز جزو بازیگرانی است که چهار بار، برای فیلم‌های «پولاک» Pollock، «آپولو 13» Apollo 13، «نمایش ترومن» The Truman Show و «ساعت‌ها» The Hours، نامزد جایزه اسکار شده است.

آنت بنینگ Annette Bening

آنت بنینگ

این بازیگر با تجربه، نامزدی اسکار را برای بازی در فیلم‌های «کلاهبرداران» The Grifters، «زیبای آمریکایی» American Beauty، «جولیا بودن» Being Julia و «بچه‌ها حالشان خوب است» The Kids Are All Right، دریافت کرده است.

برد پیت Brad Pitt

 برد پیت  - اسکار - جایزه

با این‌که این ستاره هالیوود برنده یک جایزه اسکار برای تهیه‌کنندگی بهترین فیلم سال 2014، «دوازده سال برده‌داری» 12Years a Slave شد، اما تا به‌ حال برای بازیگری برنده اسکار نشده است. او تا امروز نامزد سه جایزه اسکار برای فیلم‌های «مانیبال» Moneyball، «مورد عجیب بنجامین باتن» The Curious Case of Benjamin Button و «هفت میمون» Seven Monkeys شده است.

آنجلا بست Angela Bassett

 آنجلا بست

بست فقط یک‌بار و برای بازی فوق‌العاده خود در فیلم «چه ربطی به عشق دارد؟» What’s Love Got to Do With It نامزد جایزه اسکار شد.

سورشا رونان Saorise Ronan

 سورشا رونان - اسکار - جایزه


این بازیگر 24 ساله، تا به حال سه بار نامزد جایزه اسکار شده است. اولین نامزدی اسکار او برای فیلم «تاوان» Atonement و در سن 13 سالگی بود. پس از آن رونان برای فیلم‌های «لیدی برد» Lady Bird و «بروکلین» Brooklyn نامزد اسکار شد.

لورا لینی Laura Linney

لورا لینی

ستاره مجموعه تلویزیونی «اوزارک» Ozark، سه بار برای فیلم‌های «وحشی‌ها» The Savages، «کینزی» Kinsey و «می‌توانی روی من حساب کنی» You Can Count on Me نامزد اسکار بهترین بازیگر زن شده است.

وودی هارلسون Woody Harrelson

 وودی هارلسون  - اسکار - جایزه

هارلسون که برای نقش‌های خاصی که بازی می‌کند معروف است، سال گذشته برای فیلم «سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری» Three Billboards Outside Ebbing, Missouri نامزد جایزه اسکار شد. او قبل‌تر برای بازی در «مردم علیه لری فلینت» The People vs. Larry Flynt و «پیام‌آور» The Messenger نامزد این جایزه شده بود.

مت دیمون Matt Damon

 مت دیمون

دیمون در سال 1998 برای فیلم‌نامه «ویل هانتینگ خوب» Good Will Hunting، به همراهی بن افلک Ben Affleck برنده جایزه اسکار شد، اما دیمون تابه‌حال برنده اسکار بازیگری نشده است. با این‌حال او سه بار برای فیلم‌های «مریخی» The Martian، «شکست‌ناپذیر» Invictus و «ویل هانتینگ خوب» نامزد دریافت این جایزه شد.

لورا درن Laura Dern

لورا درن - اسکار - جایزه

درن تا به حال دو بار نامزد جایزه اسکار شده است که در سال 1992، این جایزه را به جودی فاستر Jodie Foster برای فیلم «سکوت بره‌ها» The Silence of the Lambs و در سال 2015 به پاتریشیا آرکت Patricia Arquette برای فیلم «پسرانگی» Boyhood باخت. او در این دو سال برای فیلم‌های «رز پریشان» Rambling Rose و «وحشی» Wild نامزد اسکار شده بود.

ایثن هاک Ethan Hawke

 ایثن هاک

هاک در سال 2015 برای بازی در فیلم «روز تعلیم» Training Day نامزد جایزه اسکار شد، اما ریچارد لینکلیتر Richard Linklater برای فیلم «پسرانگی» این جایزه را از آن خود کرد. به علاوه هاک در سال‌های گذشته، نامزد اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی برای فیلم‌های «قبل از نیمه‌شب Before Midnight و «قبل از غروب» Before Sunset شد.

سلما هایک Salma Hayek

 سلما هایک - اسکار - جایزه

هایک در سال 2003 برای بازی در فیلم «فریدا» Frida نامزد جایزه اسکار شد. رقیبان او برای این جایزه، جولین مور Julianne Moore، رنی زلوگر Renne Zellweger، دیانا لین Diana Lane و نیکول کیدمن Nicole Kidman بودند که در آخر کیدمن بود که برای بازی در فیلم «ساعت‌ها» برنده اسکار آن سال شد.

پیتر اوتول Peter O’Toole

 پیتر اوتول

اوتول که در سال 2013 درگذشت، رکورد بیشترین نامزدی اسکار بدون برنده شدن را با 8 نامزدی برای فیلم‌های «لورنس عربستان» Lawrence of Arabia، «بکت» Becket، «شیر در زمستان» The Lion in Winter، «خداحافظ آقای چیپس» Goodbye, Mr. Chips، «طبقه حاکم» The Ruling Class، «بدل‌کار» The Stunt Man، «سال مورد‌علاقه من» My Favorite Year و «ونوس» Venus، را در اختیار دارد.

آلبرت فینی Albert Finney

آلبرت فینی اسکار

این بازیگر که نام او در بخش یادبود مراسم اسکار امسال نیز ذکر شد، برای فیلم‌های «تام جونز» Tom Jones، «قتل در قطار سریع‌السیر» Murder on the Orient Express، «متصدی لباس» The Dresser، «زیر آتشفشان» Under the Volcano و «ارین براکویچ» Erin Brockovich نامزد جایزه اسکار شده بود.
این مطلب از نوشته‌ای در سایت ورایتی Variety گرفته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان