در گزیده اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید:

از امکان مشاهده علت عدم تعلق بسته معیشتی تا اخذ نمونه ژنتیک از قربانیان هواپیما

اخذ نمونه ژنتیک از قربانیان هواپیمای اوکراینی، امکان مشاهده علت عدم تعلق بسته معیشتی فراهم شد، استقرار گشت ویژه برای شناسایی تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند، هر ایرانی بابت "درمان" چقدر از جیب هزینه می‌کند؟، اعمال رتبه بندی فرهنگیان با حقوق دی ماه، حفاظت از کودکان در برابر هجوم خبرهای بد، امسال تغییری در آزمون ورودی پایه هفتم سمپاد نداریم، ...

از امکان مشاهده علت عدم تعلق بسته معیشتی تا اخذ نمونه ژنتیک از قربانیان هواپیما

به گزارش ایسنا، مهم‌ترین خبرهای امروز اداره اجتماعی ایسنا در ادامه می‌آید و با کلیک روی تیتر آن‌ها می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید: 

استقرار گشت ویژه برای شناسایی تاکسی‌های فاقد پروانه هوشمند

معاون نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران از استقرار گشت‌های سازمان برای شناسایی و برخورد با تاکسیهای فاقد پروانه هوشمند تاکسیرانی در پایتخت خبر داد.

امیر هنجن در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه داشتن پروانه فعالیت یکی از الزامات تاکسیرانان است؛ گفت: بانک اطلاعاتی از تاکسیرانانی که فاقد پروانه تاکسیرانی معتبر هستند، تشکیل شده است و طرح شناسایی و برخورد با تاکسی های فاقد پروانه تاکسیرانی به منظور ساماندهی و قانونمندی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران به اجرا درآمده که فاز عملیاتی این طرح آغاز شده است.

برخورد با مسئولان مرتبط با حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ⁧فارغ از ملاحظات سازمانی⁩

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بااشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ، شناسایی و برخورد با مسئولان مرتبط را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، زهرا نژاد بهرام  در حساب توییتری خود نوشت: «تنها راه برون رفت از بحران فعلی! یعنی ⁧ #سقوط_هواپیمای_اوکراینی⁩ آن است که مسئولین این بحران فاجعه بار که به  شکل مستقیم و غیر مستقیم دخالت داشته و حقوق ملت ایران را تضییع کرده اند، شناسایی، معرفی و ⁧ مجازات⁩ شوند.

انتقاد وزارت بهداشت از نرخ اعلامی مالیات بر دخانیات

با اعلام میزان مالیات بر دخانیات توسط سازمان امور مالیاتی، رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت به نرخ‌های اعلام شده واکنش نشان داد و گفت: سهم وزارت بهداشت از محل درآمد مالیات بر دخانیات 50 درصد اعلام شده؛ در حالی‌که وزارت بهداشت در سال 97 و 98 حتی یک ریال هم از محل مالیات بر دخانیات درآمد نداشته است.

مهندس بهزاد ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه عدد مالیات بر دخانیات باید بر اساس قیمت خرده‌فروشی اعلام شود و نه بر اساس قیمت کارخانه، گفت: طبق ماده 73 قانون برنامه ششم توسعه مبنای محاسبه نرخ مالیات دخانیات نرخ خرده‌فروشی آن است؛ بنابراین اعدادی که برای مالیات بر دخانیات عنوان می‌شود باید بر اساس نرخ خرده‌فروشی باشد که اگر قرار باشد اکنون با این رویه محاسبه انجام شود، نرخ مالیات بر دخانیات کمتر از 15درصد می‌شود.

هر ایرانی بابت "درمان" چقدر از جیب هزینه می‌کند؟

معاون کل وزارت بهداشت وضعیت پرداخت از جیب مردم به ازای دریافت خدمات درمانی را تشریح کرد و گفت: در سال 1397 هر ایرانی برای دریافت خدمات درمانی 674 هزار تومان از جیب پرداخت کرده است.

دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت پرداخت از جیب مردم به ازای دریافت خدمات درمانی، گفت: در سال 1397 هر ایرانی برای دریافت خدمات درمانی 674 هزار تومان از جیب پرداخت کرده است.

تهیه جهیزیه برای مددجویان عقدکرده سازمان بهزیستی با «حلقه وصل»

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران با بیان اینکه به حدود 280 مددجویان استان تهران که توانایی تهیه جهیزیه ندارند در قالب طرح «حلقه وصل» کمک‌ می‌شود، از توزیع پاکت‌هایی در تمام مدارس دولتی و غیر دولتی استان تهران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به این طرح خبر داد.

مهشید چوبکار در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جزئیات طرح «حلقه وصل» که از سوی سازمان بهزیستی کشور اجرا شده است، گفت: این طرح از سوی سازمان بهزیستی کشور آغاز به کار کرده و قصد دارد تا به تمام مددجویان تحت پوشش این سازمان که عقد کرده‌اند، اما برای تهیه جهزیه دچار مشکل هستند، کمک کند.

امکان مشاهده علت عدم تعلق بسته معیشتی فراهم شد

امکان مشاهده عدم برخورداری از بسته حمایت معیشتی برای برخی از متقاضیان این بسته از طریق سایت hemayat.mcls.gov.ir فراهم و افراد می‌توانند علت نگرفتن بسته معیشتی را مشاهده کنند.

حفاظت از کودکان در برابر هجوم خبرهای بد

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران به دنبال تعدد اخبار حوادث و وقوع اتفاقات ناگوار در کشور، نسبت به آسیب روحی و روانی کودکان هشدار داد و توصیه‌هایی را به والدین و مدارس ارائه کرد.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حوادث ناگهانی گاهی پشت سر هم اتفاق می‌افتد و تاثیرات منفی زیادی را روی کودکان برجا می‌گذارد، گفت: در مدت اخیر با حوادث و وقایع ناگواری همچون شهادت سردار سلیمانی، فوت تعدادی از تشیع کنندگان در کرمان، سقوط هواپیما و واژگونی اتوبوس رو به رو شدیم. وقتی تعداد حوادث ناگوار زیاد می‌شود افراد به تناسب شرایط و سنشان تاثیرات متفاوتی را می‌پذیرند.
وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان از شنیدن اخبار ناگوار مستمر در بازه زمانی کوتاه تاثیر بیشتری می‌بینند، افزود: طی هفته گذشته عمده اخبار رسانه‌های مکتوب و تصویری، مکالمات روزمره مردم و به طور کلی فضای اجتماعی معطوف به این موضوعات است. به همین دلیل یکی از کارهایی که باید انجام شود مراقبت از کودکانی است که با سن کم نمی‌توانند همه بحران‌ها را تجزیه و تحلیل کنند.

اعمال رتبه بندی فرهنگیان با حقوق دی ماه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که اصلاح احکام و نگارش حقوق انجام شده و همکاران ما شبانه روزی کار می‌کنند تا رتبه بندی در حقوق دی ماه معلمان اعمال شود.

به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن با اشاره به اینکه رتبه‌بندی یکی از اصلی ترین فرایندها در نظام مدیریت منابع انسانی است گفت: نظام های شغلی یا شغل محورند و یا شاغل محور. وزارت آموزش و پرورش شغل محوراست و طبق آن کسانی به این حیطه ورود می کنند که مجهز به صلاحیت های تعیین شده باشند و خود را ارتقاء دهند تا بتوانند کیفیت را رقم بزنند.

امسال تغییری در آزمون ورودی پایه هفتم سمپاد نداریم

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش درباره تغییرات آزمون ورودی مدارس سمپاد در سال تحصیلی جاری گفت: امسال همانند سال گذشته تغییر خاصی در آزمون نداریم، هیچ ماده درسی را سنجش نمی‌کنیم بلکه هوش و استعداد تحصیلی سنجش می‌شود.

به گزارش ایسنا، فاطمه مهاجرانی درباره تغییرات آزمون ورودی مدارس سمپاد گفت: تلاش می کنیم به سمتی برویم که انتخاب دانش آموزان را به سمت یک فرایند سوق دهیم و گزینش صرفا از طریق یک آزمون نباشد. تاکید ما بر این است همانند سال قبل که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی نبود و سنجش هوش بود، برهمان مدار حرکت کنیم.

چرایی موفقیت آمیز نبودن «تکثیر در اسارت» گونه‌های در حال انقراض در کشور

حدود یک سال است که مسئولان باغ وحش تهران در تلاشند با استفاده از روش‌های مختلف پلنگ ایرانی -گونه به شدت در معرض خطر انقراض- را در محیط بسته تکثیر کنند. برای این منظور نیز حدود دو سال گذشته یک قلاده پلنگ نر ایرانی از کشور پرتغال به باغ وحش تهران منتقل شد اما به گفته مسئولان باغ وحش، تاکنون این طرح موفقیت‌آمیز نبوده است.

محمد کرمی - رییس اداره نظارت بر امور حیات‌ وحش حفاظت محیط زیست استان تهران - در گفت و گو با ایسنا درباره چرایی موفقیت آمیز نبودن اقدامات انجام شده برای «تکثیر در اسارت» گونه‌های در حال انقراض منتقل شده به ایران از جمله گاسپار - پلنگ ایرانی انتقال داده شده از کشور پرتغال - اظهار کرد: «تکثیر در اسارت» گوشتخواران مانند «پلنگ»، «یوز پلنگ» و «شیر» شرایط خاصی را برای تحقق لازم دارد. حیوانی که در اسارت به سر می‌برد، به‌نوعی رام شده است و از دست افرادی که هرروز با آن در ارتباط هستند، غذا می‌خورد و نمی‌تواند شکار کند بنابراین حیوان در شرایط عادی که در محیط طبیعی وجود دارد، قرار نمی‌گیرد.

اخذ نمونه ژنتیک از قربانیان هواپیمای اوکراینی/ فعلا هویتی شناسایی نشده است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد که از تمامی قربانیان هواپیمای اوکراینی نمونه ژنتیک اخذ شده اما با توجه به زمان‌بر بودن فرآیند تشخیص هویت تاکنون هیچ یک از این جانباختگان شناسایی نشده‌اند.

مهدی فروزش در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت اقدامات پزشکی قانونی برای شناسایی هویت قربانیان هواپیمای اوکراینی گفت:  طبق آمارهای ما تاکنون حدود 130 خانواده برای اخذ نمونه به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد از برخی خانواده‌ها که چند نفر از اعضای خانواده‌شان را در هواپیما از دست دادند، یک نمونه اخذ شده است، با این وجود همچنان تعدادی از خانواده‌ها برای اخذ نمونه‌ژنتیک مراجعه‌ نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، ‌پنج تیتر خبر پربازدید امروز اداره اجتماعی به ترتیب زیر می‌آید که با کلیک روی آن‌ها می‌توانید متن کامل خبر را بخوانید:

تقویت گردش خون با روش‌های طبیعی

اعمال رتبه بندی فرهنگیان با حقوق دی ماه

انتقاد وزارت بهداشت از نرخ اعلامی مالیات بر دخانیات

هر ایرانی بابت "درمان" چقدر از جیب هزینه می‌کند؟

برخورد با مسئولان مرتبط با حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ⁧فارغ از ملاحظات سازمانی⁩

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان