مقدم‌فر: اقدام موشکی ایران علیه عین‌الاسد، آمریکا را تحقیر و بی‌آبرو کرد

خبرگزاری تسنیم: حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه روز گذشته در اجتماع بزرگ مردمی "سلیمانی‌ها" که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و بیاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهر برگزار شد، ضمن یادآوری حضور سردار شهید سلیمانی در کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در سال 1395 و سخنان عارفانه آن شهید گفت: حاج قاسم رسیدن به مقام شهید را در سه مرحله تعریف می‌کرد؛ هجرت از نفس و خواسته‌های نفسانی، جهاد فی سبیل‌الله و مقاومت و ایستادگی در راه رسیدن به آرمان‌ها. او معتقد بود با طی شدن این سیر مقام شهود و شهادت قبل از شهادت حاصل می‌شود.

وی افزود: حاج قاسم به آنچه که معتقد بود عمل کرد و واقعاً طی چند سال اخیر به مقام شهود و شهادت و نیز مرگ اختیاری رسیده بود.

مقدم‌فر گفت: برخی از بی‌خبران و مغرضان این روزها با معرفی ناقص و یا مصادره به مطلوب خود و جناح‌شان، بزرگترین ظلم را در حق شهید سلیمانی مرتکب می‌شوند.

وی افزود: شهید سلیمانی تک بعدی نبود. او ذوابعاد بود و در کنار سجایایی مثل مقام جهاد و ایثار، شجاعت و تدبیر، مدیریت عالی و فرماندهی بی‌نظیر و همچنین مخلص بودن (به عنوان بزرگترین و برجسته‌ترین صفت اخلاقی)، از یک بصیرت سیاسی نافذ چه در حوزه داخلی و چه خارجی برخوردار بود.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: حاج قاسم به معنی واقعی کلمه ذوب در ولایت بود. شاخص و معیار اصلی حاج قاسم هم در نظر و هم در عمل، مواضع مقام معظم رهبری بود و همیشه می‌گفت حاضر است برای آن آبرو و جان خود را بدهد و عاقبت بخیری و طی مسیر حق را در تبعیت از ولایت می‌دانست. او ارتباط خود را با ولایت نه تنها در مسیر تکلیف‌مداری و تبعیت بلکه یک ارتباط عاشق و معشوقی تعریف می‌کرد.

وی گفت: مواضع حاج قاسم در فتنه‌های بزرگ بعد از جنگ مثل فتنه 78، 88 و فتنه اخیر در آبان ماه 98 نعل به نعل مطابق مواضع مقام معظم رهبری بود، شدیداً نسبت به عناصر فتنه چه داخلی و چه خارجی مواضع بصیرانه و سختی داشت؛ البته حاج قاسم مثل همه پاسداران و سرداران سپاه به چارچوب‌های حزبی و جناحی محدود نمی‌شد ولی تولی و تبری و دشمن شناسی و مواضع اصیل و ولایتمدارانه در وجود او نهفته بود.

مقدم‌فر با اشاره به موضوع انتقام خون حاج قاسم گفت: این انتقام همانطوری که فرمانده کل سپاه فرمودند از نوع راهبردی است.

وی با بیان چهار ویژگی انتقام راهبردی گفت: انتقام راهبردی اولاً یک پروژه محدود و مقطعی نیست بلکه یک پروسه کلان است و هدف آن خروج مفتضحانه آمریکا از منطقه و قطع منافع ظالمانه آنها از کشورهای اسلامی و جغرافیای سرزمینی آن است.

وی افزود: ویژگی دوم انتقام راهبردی جغرافیای وسیع آن است. این انتقام فقط در یک نقطه سرزمینی مثل پایگاه‌های آمریکا در عراق یا در مورد یک یا چندین نفر از عناصر و نیروهای آمریکایی نیست. یعنی در واقع انتقام تاکتیکی نیست و هر نقطه‌ای از جهان می‌تواند انتقام صورت پذیرد و به قول سید حسن نصرالله به دلیل اینکه شهید سلیمانی متعلق به تمام جبهه مقاومت است تمامی نیروها و عناصر این جبهه در جغرافیای منطقه‌ای و جهانی منتقم خون شهید حاج قاسم سلیمانی هستند.

مقدم‌فر ویژگی سوم انتقام راهبردی را ابعاد و جنبه‌های مختلف آن ذکر کرد و گفت: انتقام می تواند شکل رسمی و اعلامی داشته باشد مثل آن چه درمورد پایگاه عین‌الاسد رخ داد که یک کشوری مثل ایران رسماً اعلام می‌کند آن پایگاه را موشک باران و منهدم کرده است و هم می‌تواند به صورت آتش به اختیار توسط جبهه مقاومت به صورت غیررسمی و غیراعلامی باشد.

وی افزود: ویژگی چهارم انتقام راهبردی خسارات فراوان برای دشمن است. چه در زیرساختها، تأسیسات و ادوات نظامی و چه در حوزه نیروی انسانی و سربازان دشمن و چه در زمینه منافع مادی و سرمایه‌های غیرنظامی آن و نیز بزرگتر از همه اینها خسارت و ضربه‌های حیثیتی و هویتی است.

مقدم‌فر گفت: آنچه در عملیات عین‌الاسد اتفاق افتاد از این جنس است. یعنی در این عملیات مقتدرانه هیمنه و ابهت پوشالی ایالات متحده فرو ریخت و بزرگترین قدرت جهان پس از 70 سال برای اولین بار توسط جمهوری اسلامی ایران تحقیر و بی‌آبرو شد.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: امروز تمامی مظلومین عالم فهمیدند که می‌شود به راحتی به این قدرت پوشالی حمله کرد و او را عاجز، منفعل و تسلیم کرد.

مقدم‌فر در پایان سخنان خود ضمن اشاره به آثار و برکات فراوان خون شهید حاج قاسم سلیمانی آن را به مثابه یک انقلاب بزرگ معنوی، فرهنگی،‌ سیاسی و نظامی در ایران و منطقه غرب آسیا دانست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان