سخنگوی استانداری تهران مطرح کرد؛

شهرداری و محیط زیست اقدامات بازدارنده آلودگی هوا را در اولویت قرار دهند

بابایی گفت: شهرداری، محیط زیست و بهداشت باید اقدامات پیشگیرانه مؤثر در آلایندگی هوا را در اولویت کار خود قرار دهند.

شهرداری و محیط زیست اقدامات بازدارنده آلودگی هوا را در اولویت قرار دهند

شهرداری، محیط زیست و بهداشت اقدامات بازدارنده از آلودگی هوا را در اولویت قرار دهندامیر بابایی سخنگوی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمهیدات این نهاد برای مقابله با افزایش آلودگی هوا و وارونگی دما در پی کاهش چشمگیر دمای هوا طی روزهای آینده در پایتخت گفت: قطعا عوامل پیشگیرانه مؤثرتر از عوامل درمانگر است.

وی افزود: چالش آلودگی هوای تهران موضوعی نیست که به تازگی به وجود آمده باشد و بخواهیم به سرعت نسبت به آن اقدام کنیم، لذا نیاز به طرح مطالعاتی عمیق‌تر و پیگیری ویژه دارد.

بابایی با بیان اینکه مقابله با آلودگی هوا جزء اولویت‌های سیاست‌‌گذاری‌ها بوده است، تصریح کرد: بخشی از این کار مربوط به تقویت حوزه نظارتی نسبت به متولیان امر مانند  شهرداری، وزارت بهداشت و محیط زیست است تا آن‌ها را مجاب کنند اقدامات بازدارنده را در اولویت کاری خود قرار دهند.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از زمان و نحوه اجرای جریمه 90 هزار تومانی ورود به طرح ترافیک


وی افزود: اگر چه می‌توان با پیش‌بینی‌های هواشناسی مقیاسی را مورد توجه قرار داد و برخی اقدامات پیشگیرانه را انجام داد، اما چون این پیش‌بینی‌ها متقن نیستند و هنوز در سیستم هواشناسی امکان خطا وجود دارد، نمی‌توان تصمیم‌سازی کرد، لذا نیاز داریم با مطالعه بیشتر عمل کنیم زیرا میانگین‌گیری پهنه استان تهران توسط ایستگاه‌های هواشناسی و ابلاغ آن به کمیته اضطرار جزء اولویت‌هاست.

سخنگوی استانداری تهران گفت: یکی از مباحث مهم برای اقدامات پیشگیرانه فرهنگسازی عمومی است که مردم تا حد ممکن باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و از تردد با خودروهای تک سرنشین خودداری کنند.

بابایی درباره تعیین تکلیف منشأ بوی نامطبوع تهران گفت: بنا به دستور استاندار تهران، کمیته تخصصی متشکل از افراد دانشگاهی و دارای شاخصه‌های تخصصی تشکیل شده است که تاکنون هم 3 جلسه کار تخصصی انجام داده‌اند و نتایجی هم به دست آمده است.

وی با بیان اینکه گزینه‌های آلودگی هوا همان گزینه‌های قبلی هستند، تصریح کرد: گزارش نهایی طی نشست متمرکز توسط استاندار اعلام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر