ماهان شبکه ایرانیان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد؛

وجود ۱۸۴ هزار صندوق صدقه در کشور/ ۳ مرکز نیکوکاری خبرنگاری راه‌اندازی شد

عسگریان گفت: در حال حاضر ۱۸۴ هزار صندوق صدقه در سراسر کشور داریم.

وجود 184 هزار صندوق صدقه در کشور/ 3 مرکز نیکوکاری خبرنگاری راه‌اندازی شد

وجود 184 هزار صندوق صدقه در کشور/ 3 مرکز نیکوکاری خبرنگاری راه‌اندازی شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا عسگریان معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز اظهار کرد: چند استان کشور در حال امدادرسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان هستند.

او با بیان اینکه در سال گذشته هم مردم کمک‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف داشتند، گفت: در ابتدای امسال سیل اتفاق افتاد و 28 استان کشور درگیر شدند و مردم علاوه بر اینکه در همان موقع کمک کردند، بعد از سیل هم امدادرسانی به این استان‌ها همچنان ادامه داشت.

عسگریان با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی در کشور میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها حدود 70 درصد رشد داشته است، ادامه داد: در 9 ماهه امسال 306 میلیارد تومان پول صدقه‌ جمع آوری شده است، لذا در این حوز 25 درصد رشد داشتیم.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از 3 سال گذشته تاکنون حدود 108 هزار صندوق صدقه جمع آوری شد، گفت: 35 هزار صندوق در 9 ماهه امسال جمع آوری شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر 184 هزار صندوق صدقه در سراسر کشور داریم، افزود: کمیته امداد در مجموع با استفاده از روش‌های پیامکی ماهانه 2 میلیارد و 800 میلیون تومان دریافت می‌کند.

عسگریان گفت: امسال در راستای اجرای طرح‌های اکرام و محسنین اقدامات خوبی انجام شده است.

او با بیان اینکه ایتام امداد 127 هزار و 264 نفر و محسنین 187 هزار و 901 نفر هستند، گفت: کمک‌های خوبی نسبت به سال گذشته انجام شده است.

عسگریان ادامه داد: تعداد حامیان کمیته امداد برای ایتام و‌ محسنین 669 هزار و 799 نفر است که همچنان در حال افزایش است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: سال گذشته 710 میلیارد تومان از طریق حامیان امداد جمع آوری شده و خیرین به ازای هر یتیم 324 هزار تومان پرداخت می‌کنند که سرانه آن نسبت به 9 ماهه گذشته 50 درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه سرانه پرداخت پول به فرزندان محسنین امسال 45 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، افزود: سرانه هر نفر خانواده محسنین هم 9 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه متوسط کمک‌های هر حامی حدود 100 هزار تومان در سال است، ادامه داد: حدود 700 هزار نفر ماهانه 100 هزار تومان کمک می‌کنند.

عسگریان با بیان اینکه بر اساس طرح مبتنی بر نیاز، نیکوکاران در زمان‌های مختلف سال و با توجه به نیاز افراد به آن‌ها کمک می‌کنند و مراکز نیکوکاری نیز براساس نیاز فعالیت می‌کنند، گفت: در سال جاری 150 مرکز نیکوکاری اضافه شده است و در مجموع در کل کشور طی 9 ماه هزار و 524 مرکز ایجاد شده که از رشد 430 درصدی برخوردار بودیم و قصد داریم تعداد مراکز را تا پایان سال به 3 هزار و 200 مرکز برسانیم.

او گفت: جمع کمک‌های مبتنی بر نیاز یک هزار و 330 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 76 درصد رشد داشته است.

عسگریان با بیان اینکه مبلغ کمکی که از طریق روش‌های نوین جمع آوری شده، 71 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: 42 درصد از منابع امداد از طریق مراکز نیکوکاری تأمین می‌شود.

او با بیان اینکه میزان کمک‌های این مراکز نسبت به سال گذشته از رشد 135 درصدی برخوردار بوده است، افزود: در سال جاری 3 مرکز نیکوکاری خبرنگاری تأسیس شده است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امیدواریم سال آینده در همین زمان، 50 تا 100 مرکز نیکوکاری خبرنگاری در سطح کشور داشته باشیم، گفت: 24 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات فطریه جمع آوری کردیم و 46 میلیارد تومان نیز از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

عسگریان با بیان اینکه میزان کمک‌های زکات ما تا 21 دی ماه محاسبه شده است، گفت: سال گذشته 534 میلیارد تومان میزان زکات واجب، فطریه، مستحبی و ... بود.

او گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته 535 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که رشد 26 درصدی داشته است.

عسگریان افزود: کل فطریه جمع آوری شده 190 میلیارد تومان بود که رشد 41 درصدی داشته و زکات نیز 344 میلیارد تومان بود که رشد 20 درصدی داشته است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص روش‌های نوین کمیته امداد برای جمع آوری کمک‌ها، تصریح کرد: 80 درصد درآمد‌های نقدی امداد از طریق روش‌های نوین دریافت می‌شوند.

عسگریان با بیان اینکه طرحی در حوزه اکرام به عنوان «هر کارمند، یک حامی» اجرا خواهد شد، ادامه داد: این طرح با هدف کمک به خانواده‌های نیازمند تدوین شده و از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های دولتی پیشنهاد و اعلام شده است.

او عنوان کرد: با دولت هماهنگ شده که هر کارمند به طور داوطلبانه کمک به یک خانواده نیازمند را بر عهده گیرد که این کمک‌ها از مبلغی ماهانه 10 هزار تومان شروع می‌شود و هدف این است که 10 میلیون کارمند در کشور به این طرح بپیوندند.

عسگریان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح آغاز شده و امیدواریم به صورت گسترده در سطح ادارات مورد استقبال قرار گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان