آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل‌زده جنوب

خبرگزاری فارس: مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق سیل زده در جنوب کشور، اظهار داشت: در استان هرمزگان، 11 هرستان شامل بشاگرد، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم، میناب تحت تأثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفته و به 29 شهر و روستا و 1313 نفر امداد رسانی شده است.

وی از اسکان اضطرای 92 نفر و تخلیه آب از 128 واحد منزل مسکونی خبر داد و افزود: 250 نفر در قالب 50 تیم کار امداد رسانی را انجام داده و 18 دستگاه چادر، 370 پتو، 122 تخته موکت، 1144 کیلوگرم نایلون و 51 بسته غذایی توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: با توجه به اینکه شیب اکثر شهر‌ها و روستا‌ها به سمت دریای عمان و خلیج فارس است و سرعت تخلیه آب، نیازی به تخلیه مناطق نیست؛ مشکل فعلی مانند سال‌های گذشته ساخت و ساز در رودخانه‌های فصلی است؛ مانند راه، پل و منازل مسکونی؛ ضمن اینکه با توجه به بارندگی‌های اخیر و اینکه جبهه بارشی تازه از استان‌ها خارج شده، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان و شرق هرمزگان بیشترین بارش را داشته‌اند.

سلیمی بیان داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و اینکه جبهه بارشی تازه از استان‌ها خارج شده جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق کرمان، شرق هرمزگان بیشترین بارش را داشتند

وی با اشاره به امدادرسانی به مردم استان سیستان و بلوچستان طی 72 ساعت گذشته، بیان داشت: دلگان و کنارک به دلیل اینکه در پایان دست قرار گرفته‌اند و حجم انبوهی از سیلاب از 12 شهر منطقه بلوچستان و شهرستان جیرفت در حال ورود است، برای 48 ساعت آینده وضعیت ناپایدار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه 13 شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، نیکشهر، هیرمند متأثر از سیل و آبگرفتگی قرار گرفته اند، گفت: به 40 شهر و روستا و 1248 نفر امداد رسانی شده و 327 نفراسکان اضطراری داده شده‌اند؛ ضمن اینکه یک نفر در راسک مفغود شده است.

سلیمی از فعالیت 104 تیم امداد رسان در قالب 521 نفر خبر داد و افزود: 80 دستگاه چادر، 253 تخته پتو، 142 تخته موکت، 1697 کیلوگرم نایلون و 464 قوطیکنسروجات توزیع شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی به مردم استان کرمان در سیل و آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته، اظهار داشت: 6 شهرستان شامل شهرستان‌های کرمان، ساردوئیه، شهداد، سیرجان، راهبر و سرویژن ساردویه درگیر برف و کولاک هستند؛ ضمن اینکه 14 تیم عملیاتی در محور‌ها حضور داشتند و به 534 نفر امدادرسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات از توزیع اقلام امدادی شامل 32 تخته پتو، 29 بسته غذایی، 20 باکس آب معدنی و 90 کیلو نایلون خبر داد و گفت: سیل در شهرستان‌های منوجان، کهنوج، ساردوئیه ارزوئیه، قلعه گنج، ریگان و رودبار جنوب جاری بوده است؛ ضمن اینکه 16 تیم در این مناطق فعالیت داشتند و به 692 خانوار در قالب 3357 نفرامداد رسانی شده است.

سلیمی از توزیع 232 بسته مواد غذایی، 972 کیلو نایلون، و 231 تخته پتو، 17 دستگاه چادر، 15 دستگاه چراغ والورو 41 تخته موکت خبر داد و افزود:پیش بینی می‌شود تا پایان امروز عملیات امداد و نجات در این شهرستان‌ها پایان پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان