در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران سازمان مطرح شد؛

دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دادستان‌ها برای رصد میدانی مناطق سیل زده

حجت الاسلام درویشیان به بازرسان کل استان‌های سیل‌زده دستور داد تا از نزدیک مسائل مربوط به سیل را نظارت و پیگیری کنند.

دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دادستان‌ها برای رصد میدانی مناطق سیل زده
دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور به دادستان‌ها برای رصد میدانی مناطق سیل زده

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تکریم و معارفه سرپرست «معاونت برنامه‌ریزی و امور مجلس»، «سرپرست بازرسی امور نفت»، «رئیس دفتر بازرسی امور ویژه» و «مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد» با تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی، درگذشت تعدادی از هم‌وطنان در حادثه سقوط هواپیما و مراسم تشییع در کرمان گفت: دی‌ماه، ماه پرحادثه‌ای برای کشور بود و علاوه بر این حوادث، سه استان کشور نیز درگیر سیل هستند که خسارت زیادی را به کشور تحمیل کرد. در خصوص سیل همان روز نخست به بازرسان کل استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان دستور داده شد که از نزدیک مسائل مربوط به سیل را نظارت و پیگیری کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه اخیر خاطرنشان کرد: یکی از نکات بسیار راهبردی، کلیدی و حائز اهمیت بیانات مقام معظم رهبری این است که ایشان حضور گسترده، عاشقانه و اشک و اندوه مردم در تشییع حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش و تازه شدن روحیه انقلابی ملت را نتیجه ملموس اخلاص این سردار بزرگ و شهیدان همراهش دانستند؛ اخلاصی که طی چهل سال مبارزه با دشمنان اسلام در جنگ تحمیلی و در مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعش از این مرد بزرگ دیده شد.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) گفت: حضرت می‌فرمایند «أفضَلُ العَمَلِ ما اُریدَ بِهِ وَجهُ اللّه ِ» یعنی بهترین و برترین عمل آن است که انسان آن را فقط برای رضای خدا انجام دهد؛ بنابراین برکات اخلاص زیاد است. امیدواریم همه عزیزانی که در سازمان بازرسی هستند با این نگاه که آنچه انجام می‌دهیم ان‌شاءالله برای جلب‌توجه و رضایت پروردگار باشد و حتماً خدای متعال به آن عمل برکت خواهد داد، به وظیفه خود عمل کنند.

وی نکته دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب را اشاره به حضور همه‌جانبه مردم درصحنه عنوان کرد و گفت: علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی و معیشتی که در کشور وجود دارد مردم به‌صورت گسترده و باشکوه در صحنه حاضر شدند و می‌شوند که نمونه بارز آن روز گذشته در نماز جمعه تهران رقم خورد. این حضور پررنگ مردم، مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر کرده و باید بیشتر از گذشته نسبت به انجام وظایف اهتمام داشته و در انجام آن تلاش بیشتری انجام دهیم.

درویشیان مسئولیت در جمهوری اسلامی را یک امانت الهی دانست و افزود: باید در حفظ این امانت الهی بکوشیم و به‌خوبی از عهده آن بربیاییم تا زمانی که این امانت را بخواهیم به اهلش تحویل بدهیم. خصوصاً در دوره تحول و امید به قوه قضاییه که هم مسئولان نظام به‌ویژه رئیس قوه قضائیه و هم مردم بیش از گذشته نسبت به سازمان بازرسی انتظار فعالیت محسوس‌تر و مؤثرتری دارند. حتماً تلاش‌های فراوانی درگذشته شده، اما باید علاوه بر آن تلاش‌ها و تداوم آن فعالیت‌ها، متفاوت از گذشته نسبت به انجام مسئولیتمان تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: الآن بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب دیگر برای مردم قابل‌تحمل نیست که در نظام اداری شاهد فساد، تبعیض و ناکارآمدی باشند. از این‌ جهت مسئولیت ما سنگین‌تر از گذشته است.

وی یکی از آسیب‌های جدی نظام اداری را توجه نکردن به موضوع جانشین‌پروری و کادرسازی عنوان کرد و افزود: جانشین‌پروری و کادرسازی و میدان دادن به جوانان یکی دیگر از انتظارات رئیس قوه قضائیه از سازمان بازرسی است. امروز در بخش‌های قابل‌توجهی از دستگاه‌های اداری و اجرایی، وقتی مدیری بعد از سال‌ها در آن دستگاه بازنشسته می‌شود و یا به هر دلیلی جابجا می‌شود برای انتخاب جایگزین مناسب برای آن مدیر بعضاً مشکل وجود دارد که این ضعف در سیستم اداری است و باید حتماً سازمان‌دهی شود و نه‌تن‌ها در سازمان بلکه به‌عنوان یک رویکرد باید این موضوع را از دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان فرزاد مخلص‌الائمه را به‌عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور مجلس، حمیدرضا سلیمانی را به‌عنوان رئیس دفتر بازرسی امور ویژه، احمدرضا ارشدی را به‌عنوان مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و مهدی صیدی را به‌عنوان سرپرست بازرسی کل امور نفت و سید محمود حسینی پور را به‌عنوان مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان بازرسی کل کشور معرفی و از زحمات ابراهیم شاهرخیان، محسن حاجی‌مزدارانی و حمیدرضا میری دیسفانی تقدیر و تشکر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان