سرپرست کمیته انضباطی: حکم قاطع ما برای بازی پرسپولیس و سپاهان را محدود کردند!

سرپرست کمیته انضباطی در مراسم هم‌اندیشی و توجیحی داوران برای نیم فصل دوم صحبت‌هایی در خصوص حمایت از داوران انجام داد.

سرپرست کمیته انضباطی: حکم قاطع ما برای بازی پرسپولیس و سپاهان را محدود کردند!

به گزارش ایسنا، کلاس هم‌اندیشی داوران فوتبال برای نیم فصل دوم لیگ نوزدهم از ساعت 9 امروز (دوشنبه) در هتل آزادی تهران برگزار شد. در این مراسم جمعی از داوران فوتبال ایران حضور داشتند و هدایت‌الله ممبینی و ابوالفضل حسن‌زاده تنها نمایندگان فدراسیون در این مراسم بودند. محمدرضا منصوری و ابوالفضلی به دلیل حضور در مسابقات انتخابی المپیک آسیا از داوران مهم این نشست بودند.

این مراسم با صحبت‌های سرپرست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آغاز شد. حسن‌زاده گفت: می‌خواهیم برای فصل دوم با داوران تعامل بیشتری داشته باشیم و حمایت ویژه‌ای از آنها انجام دهیم. اعتراض نکردن به تصمیمات داوری باید در ایران فرهنگ‌سازی شود و کمیته انضباطی می‌تواند یکی از متولیان این موضوع باشد.

وی در بخش مهمی از صحبت‌هایش اظهار کرد: ما دوست داریم و این هدف را داریم که از داوری ایران حمایت کنیم. به عنوان مثال برای حکم مسائل انضباطی دیدار برگشت پرسپولیس و سپاهان ما می‌خواستیم احکامی صادر کنیم که دیگر باشگاهی حق اعتراض و ایجاد حاشیه برای داور نداشته باشد، اما نگذاشتند و احکام محدودتر شد. اگر می‌گذاشتند همان احکامی که ما صادر کرده بودیم روی خروجی سایت فدراسیون قرار بگیرد دیگر آن حواشی در دیدار جام حذفی دو تیم پرسپولیس و سپاهان پیش نمی‌آمد. حتی در خصوص فرهنگ‌سازی برای اعتراض نکردن بازیکنان ایرانی ما درخواست آموزش برای باشگاه‌ها را گذاشتیم که هیچ باشگاه تهرانی به ما این وقت را نداد که بخواهیم به بازیکنانشان آموزش دهیم.

حسن‌زاده ادامه داد: مجازات باید فردی شود و سازمان لیگ این را نپذیرد که بخشی از پول جریمه باشگاه‌ها و بازیکن‌ها را از پولی که این تیم‌ها در این سازمان دارند پرداخت کنند.

سرپرست کمیته انضباطی در پاسخ به یکی از داوران مبنی بر هجمه‌های زیاد داوری پیش و بعد از بازی‌های مهم گفت: یک بار یکی از داوران به من اعلام کرد که قبل از بازی او را وارد گروه هواداری یکی از باشگاه‌های معروف کردند و حاشیه زیادی صورت گرفت. ما از داوران می‌خواهیم هر اتفاق جزئی را در گزارششان بنویسند تا برخورد قاطعی با تیم‌ها و بازیکنانشان داشته باشیم. حتی اگر فکر می‌کنند کمیته داوران امکان دارد گزارش را به دست ما نرساند خودشان به صورت شخصی گزارش را برای من ارسال کنند تا من برخورد کنم. داوری ما نیاز به حمایت دارد و من اولین کسی هستم که می‌خواهم در این راستا قدم بردارم.

به گزارش ایسنا، چند تن از داوران مباحثه‌ای را با حسن‌زاده ایجاد کردند تا در خصوص اتفاقاتی که برای آنها می‌افتد توضیح دهد. همچنین داوران از حسن‌زاده خواستند تا برای تیم‌های مطرح در چهار هفته ابتدایی حکمی قاطع دهند تا جلوی اعتراضات در نیم فصل گرفته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان