رییس اسبق بانک مرکزى مطرح کرد؛

بودجه سال‌٩٩ نگران کننده است/ مشکل آفرینى طرح بانکدارى جدید براى بانک مرکزى

به گزارش اقتصادآنلاین؛ ابراهیم شیبانی امروز در همایش سیاست گذارى پولى و بانکى با اشاره به مشکلات طرح جدید بانکدارى اظهار کرد: طرح بانکداری جدید که 204 ماده دارد، به گونه اى تدوین شده که در مورد بانک مرکزی مشکلاتی ایجاد خواهد کرد این درحالیست که اعمال برخى تغییراتى که در این طرح بیان شده اصلا لازم نیست.

وى اضافه کرد: براى مثال هیات عامل بانک مرکزی در این طرح تغییر نام داده و به نام هیات عالی نامیده شده است؛ همچنین به قید قرعه دو نفر از سه نفری که اقتصاددان بوده و عضو این هیات عامل هستند، باید تغییر کنند؛ این درحالیست که معاون ارزی و معاون اقتصادی یا انفورماتیک باید به طور روزانه و هفتگی درگیر کارهای بانک مرکزی باشد و نمی‌توان این افراد را از هیات عامل بانک مرکزی حذف کرد و به جای آن اقتصاددانان را قرار داد.

شیبانى گفت: رییس کل بانک مرکزى از سوی رییس جمهور با مشورت اعضای غیراجرایی یا اقتصاددانان انتخاب می‌شود، در حالیکه این کارها ظاهر زیبایی دارند ولی در عمل اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد؛ تغییرات این چنینى منجر به خیر نمی‌شود و کار را به صورت سعی و خطا پیش می‌برد و چابکی را از بانک مرکزی خواهد گرفت.

شیبانى وظیفه بانک مرکزی را کنترل سه اهرم نقدینگى، تورم و پایه پولى دانست و افزود: اگر این وظایف انجام شود می‌توان تقاضای کل را مدیریت کرد، ولی در بخش عرضه بحث دیگری مطرح است که در آنجا دولت وبخش خصوصی دخیل هستند.

رییس ابق بانک مرکزى در بخش دیگرى از سخنان خود از بودجه سال ٩٩انتقاد کرد و گفت: بودجه ٩٩ مشکلات عدیده اى دارد و نگران کننده است و هر وقت آن را می‌خوانم سردرد می‌گیرم که چرا این بودجه اینطور نوشته شده است.

این خبر در حال تکمیل است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان