به دلیل شرایط بد جوی

دراگون آزمایش نشد

شرکت "اسپیس ایکس"( SpaceX) به دلیل شرایط بد آب‌وهوا و دریای خروشان اقیانوس اطلس، آزمایش کپسول "دراگون" را به تاخیر انداخت.

دراگون آزمایش نشد

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، قرار بود دیروز بعد از ظهر آزمایش کپسول "دراگون" از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام شود ولی به دلیل شرایط بد جوی این آزمایش به امروز موکول شد.

همچنین از دیگر علت‌های تاخیر این آزمایش دریای مواج در اقیانوس اطلس اعلام شده است زیرا طی این آزمایش کپسول دراگون از موشک "فالکون 9"(Falcon 9) جدا شده و پس از آن در اقیانوس اطلس فرود خواهد آمد.

در این راستا، امروز 19 ژانویه ساعت هشت صبح به وقت زمانی شرقی" EST"(16:30 بعد از ظهر امروز) آزمایش دراگون انجام خواهد شد.

قرار است ناسا و وب‌سایت اسپیس از ساعت 16:15 امروز آزمایش این ماموریت را به صورت زنده پوشش دهند.

در بخشی از این ماموریت، اسپیس ایکس عمدا یکی از راکت‌های خود را نابود خواهد کرد تا ثابت کند که آنچه که داشته را به‌کار گرفته تا فضانوردان را حین پرواز ایمن نگه دارد. این تست آخرین آزمایش مهم کپسول سرنشین‌دار "دراگون" است تا پس از آن و در آینده‌ فضانوردان را به فضا اعزام کند.

در این آزمایش توانایی کپسول در بازگشت به زمین در صورت بروز هرگونه مشکل هنگام صعود تست خواهد شد و موسوم به " جداشدن به هنگام  احساس خطر یا اختلال در پرواز"  نام گرفته است.

گفتنی است پیش‌بینی‌های هوا برای امروز هم نگران‌کننده بوده و احتمال دارد که امروز هم این آزمایش انجام نشود.

در صورت عدم انجام این ماموریت، پرتاب مجددا به فردا موکول خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان