امروز اتفاق افتاد؛

طعنه محسن هاشمی به منبع انتشار بوی نامطبوع در پایتخت

هاشمی درباره بوی نامطبوع پایتخت و لایحه مالیات بر ارزش افزوده شهرداری تهران توضیحاتی داد.

طعنه محسن هاشمی به منبع انتشار بوی نامطبوع در پایتخت

طعنه محسن هاشمی به منبع انتشار بوی نامطبوع در پایتخت

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پس از یکصد و نود و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه یکم بهمن ماه) برگزار شد، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه، گفت: ما امروز در شورای شهر تهران تنها به موضوعات آغاز پرداختیم و صلاحیت نامزد‌های انتخابات مجلس مورد بررسی قرار نگرفت (با خنده).

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا بین اعضای شورای شهر تهران در بررسی پلاک ثبتی باغات اختلاف نظر وجود دارد؟ گفت: بین اعضای شورای شهر در تمام حوزه‌ها بحث به وجود می‌آید و موضوع باغات به عنوان حق عمومی و بخشی حق خصوصی از اهمیت خاصی برخوردار است، به همین علت تصمیم‌گیری‌ها در حوزه احقاق حقوق خصوصی و عمومی مردم دارای حساسیت‌های ویژه‌ای است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره مجدد به کمک میلیاردی شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر گفت: من پیشتر در این باره صحبت کردم، اما مسئله جشنواره فیلم فجر یک موضوع کشوری است و اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر مدیریت شهری به این جشنواره کمک نکند، فردا روزی مباحث حاشیه‌ای ایجاد می‌شود و تأکید من این است که ما نسبت به این جشنواره مسئولیت داریم.

او ادامه داد: شهرداری می‌تواند در حوزه هزینه کرد در بخش تبلیغات جشنواره فجر بسیار مؤثر باشد، به عنوان مثال در حوزه پسماند اقدام‌ها و تبلیغات موثری انجام شده است.

هاشمی گفت: ما سالانه بیش از 1400 میلیارد تومان بودجه به حوزه فرهنگ اختصاص می‌دهیم و باید بگویم که این 8 میلیارد تومان جهت کمک به جشنواره فیلم فجر در مقابل آن حجم از اعتبار رقم ناچیزی است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: تخریب‌های انجام شده در این حوزه به هیچ وجه صحیح نیست و به نظر من انجام این چنین حرکت‌ها برای بالا بردن سطح فرهنگی لازم است.

او با طعنه به بودجه برخی از نهادها، گفت: توصیه من این است برخی نهاد‌ها که بودجه‌های سنگینی نیز دارند و ما و شما نیز آن‌ها را می‌شناسیم نسبت به این موضوع موضع‌گیری صحیحی انجام دهند، زیرا اگر این اقدام انجام نمی‌شد، برخی‌ها اعلام می‌کردند که چرا شهرداری جشنواره انقلابی فیلم فجر را تحویل نگرفته است.

هاشمی درباره تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده، گفت: با تصویب این لایحه درآمد‌های شهرداری‌ها در حد 20 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند و سهم شهرداری تهران از 9 به 4 درصد رسیده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آنچه که امروز مهم است، آن است که سهم دولت و شهرداری‌ها به صورت مساوی تقسیم می‌شود و اگر در آینده مالیات بر ارزش افزوده افزایش پیدا کند این درآمد نیز برای شهرداری افزایش می‌یابد.

او با اشاره به لایحه اصلاح ساختار گفت: لایحه ارائه شده برای اصلاح ساختار پیشنهاد 9 به 7 است، اما ما در شورای شهر تهران پیشنهاداتی نیز داشتیم برای تقلیل معاونت‌ها از 9 به 6 یا 9 به 5 که به شهرداری تهران نیز اعلام کردیم.

هاشمی در واکنش به منبع بوی نامطبوع تهران گفت: من به رئیس مدیریت بحران نیز نامه زدم و از او خواستم که این موضوع را به صورت جدی پیگیری و گزارش آن را ارائه کند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: دستگاه‌های شناسایی منشأ بو باید در کل تهران نصب شود، زیرا ما شاهد هستیم که بو نقطه به نقطه در پایتخت احساس می‌شود.

او تصریح کرد: باید مشخص شود که این بو از گند کدام نهاد است و مال کیست؟ (با خنده)

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما گند نهاد‌های سیاسی است یا غیر سیاسی؟ گفت: نظر من روی بوی سیاسی و بوی غیر سیاسی است، زیرا هر دوی این عوامل می‌توانند در انتشار بوی نامطبوع نقش داشته باشند. (باخنده)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان