روند تغییرات کیفیت هوای تهران در دی ماه‌های ۸ سال اخیر

هوای تهران در نیمی از روزهای دی ماه امسال به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط نامطلوب قرار داشت.

روند تغییرات کیفیت هوای تهران در دی ماه‌های 8 سال اخیر

به گزارش ایسنا، کیفیت هوای پایتخت طی دی ماه امسال 15 روز در شرایط قابل قبول، 14 روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه افراد بود.

بررسی آمار کیفیت هوا طی 8 سال اخیر نشان می‌دهد که دی ماه سال گذشته کیفیت هوا شرایط مطلوب‌تری نسبت به امسال داشت چرا که طی اولین ماه زمستان سال گذشته تهرانی‌ها سه روز هوای پاک، 20 روز هوای قابل قبول و تنها هفت روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کرده بوئند البته این آمار در نوع خود بی سابقه بود و می‌توان گفت که شرایط مطلوب جوی طی دی ماه سال گذشته تا حدود زیادی به بهبود کیفیت هوا در فصل سرد سال کمک کرد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دی ماه سال 96 نیز تهران 12 روز هوای قابل قبول، 17 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه افراد داشت و در دی ماه سال 95 نیز تهرانی‌ها هشت روز هوای قابل قبول، 18 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و چهار روز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها داشتند.

هرچند که در اولین ماه زمستان 94 هوای پایتخت دو روز در شرایط پاک قرار داشت اما در مقابل آن نیز دو روز در شرایط ناسالم برای همه افراد و 18 روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. هوای تهران در این بازه زمانی 8 روز در شرایط قابل قبول بود.

تهرانی‌ها در دی ماه 93 کم و بیش هوایی مانند دی ماه امسال داشتند. طی دی 93، تهران 14 روز هوای قابل قبول، 15 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس را گذراند و در اولین ماه زمستان 92 نیز تهرانی‌ها تنها یک روز هوای قابل قبول تنفس کردند. بقیه روزهای سال در این بازه زمانی هوا در شرایط نامطلوب قرار داشت که از این بین سهم هوای ناسالم برای گروهای حساس 23 روز و سهم هوای ناسالم برای همه افراد شش روز بود.

دی ماه 91 نیز هوا در تهران 24 روز در شرایط نامطلوب قرار داشت که هوا 22 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز ناسالم برای همه گروه‌ها بود. تهرانی‌ها در شش روز از این ماه نیز هوای قابل قبول تنفس کردند.

بر اساس اطلاعات موجود نیز هوای تهران در اولین ماه زمستان 90، شش روز در شرایط قابل قبول و 24 روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان