چین چقدر سرمایه خارجی جذب کرد؟

 

به گزارش رویترز، با وجود رویکرد سرسختانه چین نسبت به سایر کشورهای همسایه در جذب سرمایه خارجی، میزان سرمایه ورودی خارجی به این کشور به بالاترین سطح خود از سال 2017 رسیده و آن طور که وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است، این کشور در سال 2019 موفق شد 941.5 میلیارد یوان ( 136.71 میلیارد دلار) سرمایه خارجی مستقیم جذب کند که این رقم در مقایسه با سال 2018 افزایش 5.8 درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کیان که مینگ، معاون وزیر بزارگانی چین با اشاره به این که چین دومین مقصد محبوب سرمایه گذاری خارجی در جهان است، افزود: در سال 2019 میزان سرمایه خارج شده از چین 110.6 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال قبل 8.2 درصد کاهش داشته است؛ بدین ترتیب خالص جریان سرمایه ای چین در سال 2019 مثبت بوده است.

به گفته مینگ، 15 میلیارد دلار ( معدل 13.6 درصد) از کل سرمایه گذاری های خارجی انجام شده توسط چین در سال 2019 مربوط به پروژه جاده و کمربند بوده است که قرار است یک مسیر بازرگانی و تجاری عظیم بین چین و کشورهای آسیایی و اروپایی برقرار کند.

در بین مناطق مختلف چین، بیشترین افزایش سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال گذشته مربوط به ماکائو بوده است که در آن 56.2 درصد بیشتر از سال قبل سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است. مناطق آزاد تجاری چین نیز شاهد افزایش 23.9 درصدی حجم سرمایه گذاری‌ها در مقایسه با سال قبل بوده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان