هشدار مقام سازمان ملل درمورد تاثیر تغییرات اقلیمی بر مهاجرت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «فیلیپو گراندی» در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس به خبرگزاری رویترز گفت که به موجب حکم مصوب سازمان ملل، افرادی که در نتیجه تغییرات آب و هوایی از خانه و کاشانه خود می گریزند، باید در کشورهای میزبان به عنوان مهاجر پذیرفته شوند، مساله ای که برای دولت های متبوع تبعات گسترده ای دارد.  

کمیته حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه حکمی را در ارتباط با مهاجران مصوب کرد.

گراندی گفت: به موجب این حکم، ‌ چنانچه امری فوریت دار به واسطه تغییرات اقلیمی و موارد اضطراری آب و هوایی، ‌ جان شما را تهدید کند و در صورتی که وارد کشور دیگری شوید، نباید به کشور خود بازگردانده شوید، ‌ زیرا جانتان همچون زمان جنگ یا در وضعیت پیگرد قانونی، ‌ در معرض خطر است.

وی افزود: باید آماده موج عظیمی از انسان هایی باشیم که به رغم میل خود مجبور به مهاجرت می شوند. من در مورد تعداد مشخصی صحبت نمی کنم، بلکه به میلیون ها نفر اشاره دارم.

مواردی که می تواند به مهاجرت دامن زند، ‌ شامل آتش سوزی های گسترده، ‌ افزایش سطح آب دریاها، ‌ از بین رفتن محصولات کشاورزی و تلف شدن دام و احشام در مناطق آفریقایی، وقوع سیل در سطح جهان و از جمله در کشورهای توسعه یافته است. ‌

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که بودجه اش در نتیجه درگیری های عراق، افغانستان و سوریه‌ از یک میلیارد دلار در سال در اوایل سال های 1990 به 8 میلیارد و 600 میلیون دلار در سال 2019 رسید، ‌ اکنون به بیش از 70 میلیون فرد بی خانمان در سراسر جهان کمک می کند.

ترکیه بیشترین آمار پناهجویان را داراست، ‌ به طوری که بیش از 4 میلیون پناهجو و مهاجر عمدتا از سوریه در این کشور به سر می برند. این وضعیت، فشار مالی به ترکیه وارد کرده و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور را برآن داشته است تا از اروپا درخواست کمک های مالی بیشتری کند. 9109

کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود از دولت های اروپایی خواست در مورد راهکارهایی برای حل بحران مهاجرت، ‌ عمیق تر بیندیشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان